נמשך הפיצול במפלגות החרדיות; הרקע - לימודי ליבה

מנהיג "דגל התורה" הליטאית, הרב גרשון אדלשטיין, לא ממהר להכריע בשאלת האיחוד עם "אגודת ישראל" החסידית. חסידות "בעלז" שמשתפת פעולה עם "אגודת ישראל" רוצה להכניס לימודי ליבה אם תיקח חלק בממשלה הבאה, ולפי שעה הצדדים מתקשים לפתור את הסוגיה

זמן צפייה: 01:30

כאב ראש נוסף לנתניהו: בנוסף לדרישות של בכירי הליכוד, הפיצול בקרב החרדים האשכנזים מקשה גם הוא הערב (רביעי) על ראש האופוזיציה. מנהיג "דגל התורה" הליטאית, הרב גרשון אדלשטיין, יורשו של הרב קנייבסקי והמר"ן החדש בן ה-100, לא ממהר להכריע בשאלת האיחוד עם "אגודת ישראל" החסידית.

חסידות "בעלז" שמשתפת פעולה עם "אגודת ישראל", רוצה להכניס לימודי ליבה אם תיקח חלק בממשלה הבאה. מבחינת הרב אדלשטיין - זוהי פגיעה ב"ציפור הנפש". לפי השעה, הצדדים מתקשים לפתור את הסוגיה, וגם נתניהו שקיים השבוע מגעים עם שני הצדדים - לא מצליח לפתור את הבעיה.

לימודי תורה בחסידות ''בעלז''
לימודי תורה בחסידות ''בעלז'' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אם הרב אדלשטיין יחליט שהוא מתעקש על הנושא הזה - יווצר משבר גדול במפלגות החרדיות ולגוש נתניהו. המפלגות האלו שהתאחדו תחת הרשימה והסיעה "יהדות התורה" זכו בבחירות האחרונות לבערך 250 אלף קולות, וכדי לעבור שתיהן את אחוז החסימה הן צריכות לזכות ב-320 אלף קולות ומבחינתם - אין אפשרות כזו.

פיצול משמע שאחת המפלגות, ככל הנראה "אגודת ישראל" החסידית ואולי גם "דגל התורה" לא יעברו את אחוז החסימה, ולנתניהו - לא יהיו 61 מנדטים.