הפיגוע בהתנחלות אדם: ישראלי נרצח ושניים נפצעו, המחבל חוסל

מפגע חמוש בגרזן חדר את הגדר המקיפה את היישוב ותקף שני גברים בכניסה לבית. אדם נוסף נפצע קל - וירה במחבל למוות. סריקות אחר חשוד שנמלט מהזירה. חמאס בירך על הפיגוע

הדוקר בהתנחלות אדם לאחר שנוטרל
הדוקר בהתנחלות אדם לאחר שנוטרל | צילום: חפ"ק בט"ש ארצי 24/7

פיגוע דקירה בבנימין: גבר בן 31 נרצח, גבר בן 58 נפצע בינוני וגבר נוסף בן 41 נפצע קל בכניסה לבית בהתנחלות אדם, לאחר שנדקרו אמש (חמישי) על-ידי מחבל, שנורה ונהרג בידי הפצוע הקל - אזרח שנשא נשק. לפני שנוטרל, המחבל המשיך לחפש קורבנות נוספים. קיים חשד למפגע נוסף שברח מזירת האירוע וכעת נערכות סריקות אחריו. הגבר בן ה-31 פונה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים עם פגיעות קשות בגופו. צוות הרופאים נלחם על חייו במשך מספר שעות, אך בסופו של דבר נאלץ לקבוע את מותו.

המחבל, שנכנס ליישוב לאחר שקפץ מעבר לגדר, הוא מוחמד טארק יוסף, בן 17 מהכפר כובר שליד רמאללה - אותו המקום שממנו יצאו המחבלים שרצחו את בני משפחת סולומון בחלמיש לפני שנה. האזרח שירה בו סבר תחילה שמדובר בקטטה, אך משהבין שמדובר בפיגוע ירה לעברו, אחרי שנדקר גם הוא. לפי דובר צה"ל, הצבא נערך לסדרת פעולות בשעות הקרובות, ויתגבר בשני גדודים את הכוחות בשטחים.

צוותי מגן דוד אדום הגיעו למקום והעניקו טיפול רפואי לפצועים, כמו גם לנפגעי חרדה שהיו באזור. מלבד הגבר שנפצע אנוש ולאחר מכן נקבע מותו, גם הפצוע הבינוני פונה לטיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. הפצוע הקל שנדקר בגפיו התחתונות, פונה לבית החולים שערי צדק.

"כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, שני גברים כבני 50 ו-30 שכבו על הכביש וסובלים מפצעי דקירות בפלג גופם העליון", סיפר חובש רפואת חירום של מגן דוד אדום, אוראל אסולין, שהיה מהראשונים בזירת האירוע. "הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מציל חיים, שכלל עצירת דימומים, והם פונו במהירות לבית החולים הדסה הר הצופים. במהלך הפינוי מצבו של אחד הפצועים הידרדר ובוצעו בו פעולות החייאה. בהמשך, הגיע אלינו גבר נוסף כבן 50 כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע דקירה בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה גם כן לבית חולים כשמצבו קל, יחד עם נפגעת חרדה".

חובש בכיר ישראל נוימן ופאראמדיק מגן דוד אדום עמנואל שטרן שפינו לבית החולים את אחד מהפצועים סיפרו: "כשהגענו למקום חברנו לצוותי מגן דוד אדום ולכוחות הביטחון שפעלו במקום. מיד הביאו אלינו, על אלונקת אמבולנס, גבר כבן 50 במצב קשה כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. ידענו שהוא צריך להגיע במהירות לחדר ניתוח, הכנסנו אותו לניידת ומיד התחלנו בפינוי לבית החולים תוך כדי טיפול מציל חיים שכלל תרופות מיוחדות. ניידות המשטרה שליוו אותנו במהלך הפינוי סגרו עבורנו את הצמתים ואיפשרו לנו להגיע בזמן הקצר ביותר ובבטחה לבית החולים".

לפי כלי תקשורת פלסטיניים - זה המחבל שביצע את פיגוע הדקירה באדם: מוחמד טארק יוסף בן 17 מכפר כובר
לפי כלי תקשורת פלסטיניים - זה המחבל שביצע את פיגוע הדקירה באדם: מוחמד טארק יוסף בן 17 מכפר כובר | צילום: חדשות עשר

"בכניסה לפני הבית שלנו שמעתי ירייה ראשונה, ואז שמעתי ילדים צועקים, יצאתי וראיתי שאחד השכנים יורה במישהו", סיפר אחד מתושבי המקום. "ראיתי את המחבל פצוע בכתף ואז כולנו יצאנו והבנו שיש שני פצועים. ניסינו לעזור לשכן שנדקר, הבנו ישר שמדובר בפיגוע. השכן שניטרל את המחבל שאל את המחבל מה קרה והוא רץ וניסה לדקור אותו".

זירת הפיגוע באדם
זירת הפיגוע באדם | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בג'יהאד האיסלאמי בירכו על הפיגוע וכך גם דובר חמאס עבד אל לטיף אל-קאנוע: "אנחנו מברכים את מבצע הדקירה ההירואי שפעל בהתנחלות אדם שמדרום לרמאללה. זוהי תגובה טבעית על פשעי הכיבוש והמשך של ההאנתיפאדה של העם שלנו".

ג'ייסון גרינבלט, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, התייחס לפיגוע בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "שוב התקפה ברברית. מתי יו"ר הרשות אבו מאזן ומנהיגים פלסטינים אחרים יגנו את האלימות? המחשבות והתפילות שלנו עם הקורבנות ובני משפחותיהם".

האיחוד האירופי גינה אף הוא את הפיגוע בחשבון הטוויטר: "נחרדים מרצח הצעיר הלילה. שולחים תנחומים למשפחתו ולחבריו ומאחלים החלמה מהירה לפצועים בהתקפה הברברית הזאת. הטרור והאלימות פוגעים בכולנו".

מזכירות היישוב הודיעה לתושבים כי בעקבות האירוע הבטחוני במקום הם מתבקשים להישאר בבתים, לנעול דלתות ולהגיף את התריסים. עוד התבקשו התושבים לכבות אורות פנים ולהדליק אורות חוץ.

במהלך הלילה נכנס צה"ל לכפר כובאר שבאזור רמאללה ממנו יצא המחבל לפיגוע כדי לבצע סריקות ומעצרים