ח"כ לבני קיבלה זימון לתשאול בבריטניה בשל "פשעי מלחמה"

שרת החוץ לשעבר שנמצאת בימים אלו בלונדון, קיבלה מכתב מפתיע, ובו זימון לחקירה בשל עברה כשרת החוץ בזמן מבצע "עופרת יצוקה" – כך פורסם לראשונה בעיתון "הארץ". לאחר מאמצים דיפלומטיים קדחתניים, קיבלה לבני חסינות. הרצוג: "פעולות מסוג זה נותנות רוח גבית לרוצחי ילדים"

חברת הכנסת ציפי לבני במהלך השבעת הממשלה בכנסת
חברת הכנסת ציפי לבני במהלך השבעת הממשלה בכנסת | צילום: דוברות הכנסת

"חקירה בשל פשעי מלחמה": ח"כ ושרת החוץ לשעבר ציפי לבני, השוהה בימים אלו בלונדון, קיבלה בסוף השבוע מכתב מהבולשת הבריטית ובו הזמנה לתשאול "בשל מעורבותה בפשעי מלחמה ב'צוק איתן' בעזה". הדברים פורסמו לראשונה הבוקר (ראשון), בעיתון "הארץ".

עוד פורסם כי לאחר מאמצים דיפלומטיים, ומגעים בין ישראל לבריטניה, הוחלט לתת לחברת הכנסת חסינות, והיא לא התייצבה לתשאול. בפרטי הזימון נכתב, כי השרה לשעבר "הפרה את אמנת ז'נבה כחלק מתפקידה כשרת חוץ במבצע בעזה". לבני היא לא הראשונה שנגדה הוגשה תלונה כזו, לאחר שבעבר הגישו ארגונים פרו-פלסטינים תלונות כנגד בכירים ישראלים.

בתום השיחות בין ירושלים ללונדון, הוחלט לתת ללבני מעמד "משימה דיפלומטית מיוחדת". עם זאת, במכתב הזימון הודגש כי מדובר בתשאול בהתנדבות ובהסכמה בלבד, שמטרתו הבהרה של המעשים עליהם הייתה אחראית בעזה.

מכתב הרצוג לשר החוץ הבריטי
מכתב הרצוג לשר החוץ הבריטי | צילום: ללא קרדיט

יושב ראש המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, שלח בתגובה מכתב לשר החוץ הבריטי בדרישה לשנות את החוק המאפשר מעצר ותשאול של מנהיגים ישראלים. "פעולות מסוג זה מעמידות באור מגוחך את הקריאות של הממשל הבריטי למאבק בטרור האיסלאמי הקיצוני, והן נותנות רוח גבית לרוצחי ילדים המפרשים פעולות מסוג זה כלגיטימציה למעשיהם", כתב.