נתניהו: "מוכן לחדש את המו"מ עם הפלסטינים מיידית, ללא תנאים מוקדמים"

ראש הממשלה נפגש עם ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון והתחייב חד משמעית כי הוא מסכים לשוב לשולחן המשא ומתן המדיני בהקדם האפשרי. מלבד זאת הדגיש: "אנחנו צריכים לפעול ביחד עם מנת להדוף את האיסלאם הקיצוני במזרח התיכון ובצפון אפריקה"

ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם מקבילו הבריטי דייויד קמרון
ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם מקבילו הבריטי דייויד קמרון | צילום: אבי אוחיון לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (חמישי) בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון. "המזרח התיכון מתפורר תחת כוחות האסלאם הקיצוני בהנהגת דאע''ש ואיראן", אמר נתניהו לקמרון, בפתיחת המפגש בדאונינג 10.

"אני מאמין שנוכל לפעול יחדיו על מנת להדוף את האיסלאם הקיצוני במזרח התיכון ובצפון אפריקה", הוסיף. בהמשך דבריו, התייחס ראש הממשלה למשא ומתן עם אבו מאזן והנהגת הרשות הפלסטינית. "אני מוכן לחדש את המשא ומתן הישיר עם הפלסטינים, ללא תנאים מוקדמים ואני מוכן לעשות זאת באופן מיידי", אמר.

נתניהו הוסיף כי הוא מקווה להגדיל את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום הטכנולוגיה: "העתיד שייך לאלה שמחדשים", אמר, "בריטניה וישראל הן מרכזי טכנולוגיה. ישראל היא מרכז חדשנות בתחומי הסייבר ואם נאחד את המשאבים שלנו נוכל להציע עתיד טוב יותר".

ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם מקבילו הבריטי דייויד קמרון
ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם מקבילו הבריטי דייויד קמרון | צילום: אבי אוחיון לע"מ

107 אלף בני אדם חתמו על עצומה בבריטניה הקוראת למעצר ראש הממשלה נתניהו בעקבות מבצע "צוק איתן". בנוסף, 300 נוספים הפגינו ברחבי הממלכה המאוחדת נגד ישראל, כשהם נושאים בין היתר את דגלי הרשות הפלסטינית. במרחק לא רב מהם התאספו כ-50 בני אדם שהניפו את דגל ישראל.

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם מנהיגי הקהילה היהודית בבריטניה, ודן איתם במלחמה נגד תנועות ה-BDS והחרם על ישראל.