לפיד מצטרף לקריאה לישראלים לצאת מאוקראינה: "חלון הזמנים מצומצם"

אחרי קריאת רה"מ, גם שר החוץ הפציר בישראלים במזרח אירופה לשוב ארצה, והסביר את עמדתו בנוגע למתיחות באזור. "יש להימנע מעימות - בשתי המדינות יש קהילות יהודיות ענקיות"

זמן צפייה: 15:58

ההסלמה בגבולות אוקראינה: בתדרוך לכתבים יצא היום (ראשון) שר החוץ יאיר לפיד בקריאה לישראלים לעזוב את אוקראינה. לדבריו, "יש לישראלים חלון זמנים מצומצם לצאת מהמדינה". בנוסף, אמר לפיד כי עמדת ישראל היא שיש להימנע מעימות מזויין בין רוסיה לאוקראינה. הוא ציין כי בשתי המדינות קיימות קהילות יהודיות ענקיות, שלדבריו יכולות תוך זמן מוגדר לעזוב את המדינה.

כזכור, מוקדם יותר היום קרא גם ראש הממשלה נפתלי בנט לישראלים לעזוב את מזרח אירופה. בישיבה השבועית למתיחות באזור הוא המליץ לישראלים השוהים שם לחזור ארצה, ואמר כי "אנחנו לא יודעים מה יהיו ההתפתחויות בימים הקרובים בין רוסיה לאוקראינה, אבל חובתנו הראשונה היא לדאוג לאזרחים שלנו". בהמשך קרא בנט לישראלים באוקראינה: "אל תקחו סיכון מיותר. אל תחכו למצב שבו תרצו מאוד לחזור, וזה כבר יהיה בלתי אפשרי. גלו אחריות לחייכם וצאו מאוקראינה במהירות האפשרית".

כזכור, אתמול שוחחו טלפונית הנשיאים ג'ו ביידן וולדימיר פוטין על ההסלמה באוקראינה, במהלכה איים ביידן על פוטין כי "אם רוסיה תפלוש לאוקראינה - התגובה תהיה מהירה ונחרצת". עוד המשיך ביידן להזהיר: "פלישה רוסית תוביל לסבל רחב היקף ותפגע במעמד של רוסיה".

זמן קצר לאחר מכן, בקרמלין מסרו את גרסתם לשיחה וטענו כי היא נערכה בצל "היסטריה ופחד מפני פלישה רוסית בלתי נמנעת". לדבריהם, הדיווחים על הפלישה הגיעו ל"שיאי אבסורד" וכי רוסיה עדיין בוחנת את הצעת ארצות הברית לניסיון להגיע לפתרון דיפלומטי.