בנט קורא לישראלים באוקראינה לשוב לארץ: "גלו אחריות לחייכם, אל תקחו סיכון"

רה"מ התייחס להסלמה במזרח אוקראינה ואמר כי "חובתנו הראשונה היא לדאוג לאזרחים הישראלים" וקראי לצאת מהמדינה "במהירות האפשרית". במקביל, שר החוץ לפיד בתום הערכת מצב: "ב-48 השעות הקרובות יש 10 טיסות ובשבוע הקרוב מתוכננות 32 טיסות"; המשפחות של כל שליחי ישראל באוקראינה עושים דרכם לארץ

זמן צפייה: 09:58

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בישיבה השבועית למתיחות בגבולות מזרח ואוקראינה וקרא לישראלים השוהים שם לחזור לארץ: "אנחנו לא יודעים מה יהיו ההתפתחויות בימים הקרובים בין רוסיה לאוקראינה, אבל חובתנו הראשונה היא לדאוג לאזרחים שלנו". בהמשך קרא בנט לישראלים באוקראינה: "אל תקחו סיכון מיותר. אל תחכו למצב שבו תרצו מאוד לחזור, וזה כבר יהיה בלתי אפשרי. גלו אחריות לחייכם וצאו מאוקראינה במהירות האפשרית".

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד קיים היום הערכת מצב במשרד החוץ בעיין המאמצים להחזרת הישראלים באוקראינה לארץ: "ב-48 השעות הקרובות יש 10 טיסות, ובשבוע הקרוב מתוכננות 32 טיסות". בנוסף, אמר לפיד כי המשפחות של כל שליחי ישראל באוקראינה עושים את דרכם לארץ.

Whatsapp Image 2022 02 13 At 1
שר החוץ לפיד בהערכת המצב | צילום: יוגב כהן משרד החוץ

בין היתר, התייחס בנט בישיבת הממשלה למצב הכלכלי של ישראל, זאת כשבמקביל מתיאס קורמן, מזכ"ל ה-OECD, נחת בישראל: "אנחנו בצמיחה של 7% בגלל ההתעקשות של כולנו לשמור על המשק פתוח. המדיניות הזו מאפשרת לנו להקל על משפחות עובדות באמצעות הפחתת מסים". לדברי בנט: "הפחתת מסים היא דבר חשוב שתאפשר עוד הכנסה לצריכה, אבל במקביל המחירים בישראל חייבים לרדת. הכלכלה הישראלית סובלת עשרות שנים מעכבי תחרות".

כזכור, אתמול שוחחו טלפונית הנשיאים ג'ו ביידן וולדימיר פוטין על ההסלמה באוקראינה, במהלכה איים ביידן על פוטין כי "אם רוסיה תפלוש לאוקראינה - התגובה תהיה מהירה ונחרצת". עוד המשיך ביידן להזהיר: "פלישה רוסית תוביל לסבל רחב היקף ותפגע במעמד של רוסיה". זמן קצר לאחר מכן, בקרמלין מסרו את גרסתם לשיחה וטענו כי היא נערכה בצל "היסטריה ופחד מפני פלישה רוסית בלתי נמנעת". לדבריהם, הדיווחים על הפלישה הגיעו ל"שיאי אבסורד" וכי רוסיה עדיין בוחנת את הצעת ארצות הברית לניסיון להגיע לפתרון דיפלומטי.