אהוד ברק על פרשת אל-קיעאן: "נתניהו מתנהג כמו ראש משפחת פשע"

רה"מ לשעבר התייחס בריאיון לחדשות 13 להתנצלותו של נתניהו על מותו של תושב אום אל-חיראן והצהיר: "ניחומיו מתאימים למצבו המשפטי". עוד תקף את ניהול משבר הקורונה: "רה"מ אחראי לפדיחה הזאת"

זמן צפייה: 06:28

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות התנצלותו על פרשת אום אל-חיראן. "המשטרה לא חפה מתקלות, אבל מה ששמענו מנתניהו – ככה מתנהגים ראשי משפחות הפשע כאשר המערכת סוגרת עליהם", הצהיר ברק. "ניחומיו הכנים של נתניהו מתאימים גם הם למצבו המשפטי".

ברק מתח ביקורת חריפה גם על האופן שבו מנהלת הממשלה את משבר הקורונה. "ניהול המשבר הוא חובבני ורשלני, וכבר עלה לנו ביותר מאלף מתים ובמיליארדים", הצהיר ראש הממשלה לשעבר. "סגר יהיה החותמת האחרונה של הכישלון הטוטאלי של ניהול המשבר. לפי כל גורמי המקצוע סגר זה כישלון".

"תוכנית הרמזור טובה, וצריך להקשיב לגמזו הרבה יותר", המשיך. "הצרה האמיתית היא שראש הממשלה אחראי באופן אישי לכל הפדיחה הזאת, אירוע בלתי מנוהל. הממשלה לא מסוגלת לנהל את המשבר – זה פרויקט לפיקוד העורף. אין להם יכולת לפתור ולטפל, צריך להאציל סמכויות למטה. המשבר ייגמר בוועדת חקירה ממלכתית, שתדון איך קרה שעשר שנים קודם קיבלו החלטות איך לנהל מגפה במדינת ישראל - ושום דבר מזה לא קורה היום".

עוד בחדשות 13:

רה"מ: "מתנצל בפני משפחתו של אבו אל-קיעאן – התברר שאינו מחבל"

עוצר לילי וסגירת מערכת החינוך: החל הסגר החלקי ב-40 יישובים

גמזו: "שיעור התחלואה בערים האדומות – מהגבוהים ביותר בעולם"

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: חדשות 13

דבריו של ברק מתייחסים, כאמור, לדברי נתניהו מוקדם יותר הערב על הפרשה שבה נורה למוות יעקוב אבו אל-קיעאן ב-2017. נתניהו הצהיר: "מתנצל בפני משפחת אל-קיעאן, שאבי המשפחה יעקוב נהרג. אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם וכדי לפגוע בי". את הדברים אמר נתניהו במהלך ביקור בבית שמש, ובעקבות הפרסום בחדשות 12 אודות ההתנהלות סביב הפרשה.

נתניהו המשיך: "קיבלתי דיווח, שאלתי שלוש פעמים את המשטרה וקיבלתי תשובה מלשכת המפכ"ל שזה היה פיגוע טרור. כשאחר כך התברר שזה לא מובן מאליו ביקשתי להמתין לסוף אבל הסוף לא הגיע. אני אמרתי באותה עת שיש כשלים קשים מאוד בעבודת המשטרה".

יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן | צילום: באדיבות המשפחה

"מח"ש רצתה לחקור את האירוע ושי ניצן פרקליט המדינה דאז סירב, הוא קבר את זה. הוא שלח אימייל וכתב כי 'המפכ"ל אכן פעל באופן שערורייתי אך יש אינטרסים שצריך לשקול', ואמר 'זה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת ודי לחכימא'", הצהיר ראש הממשלה.

נתניהו תקף: "התגלה שיש חקירות פוליטיות, שהיו מזוהמות מהרגע הראשון, תפירת תיקים, כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה מכהן כי לא מצליחים להפיל בדרכים אחרות. ראינו בכירים במשטרה ובפרקליטות מטייחים חקירות ומשבשים אותן, מכסת"חים אחד את השני והכול למען מטרה פוליטית".