בנט במתקפה על הממשלה: "השתגעתם? יש לנו עם שהולך ומת" • צפו

יו"ר ימינה עלה לדוכן הכנסת ותקף בחריפות את חברי הממשלה: "מה עשיתם ב-80 יום? אתם הורסים את החיים של מיליוני אזרחי מדינת ישראל; תתחילו לעבוד, אחרת לא יישאר לנו עם ולא תישאר מדינה"

זמן צפייה: 02:24

יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף היום (רביעי) בחריפות את חברי הממשלה בשל אופן התמודדותם עם משבר הקורונה. "השתגעתם? תתפסו את עצמכם בידיים", קרא בנט. "יש לנו עם שהולך ומת, ושלא תעזו להאשים אף אחד אחר". את הדברים אמר במליאת הכנסת.

"מה עשיתם ב-80 יום?", תקף יו"ר ימינה. "כמה שיניתם את מספר הבדיקות ב-80 יום? כלום. מה עשיתם בחקירות אפידמיולוגיות? כלום. עד הרגע הזה, לדוכן פלאפל של שני מטר מותר אותו דבר כמו מסעדה של 300 מטר. אתם מטורפים? מה עשיתם? אתם הורסים את החיים של מיליוני אזרחי מדינת ישראל, אתם הורגים אותם. כל הארגונים והעמותות קורסים, ילדים עם מוגבלויות לא מקבלים פתרונות, כי אתם לא מדברים ביניכם. אתם צריכים לעבוד יומם ולילה. כשהייתי שר הביטחון חיללתי שבת, כי זה פיקוח נפש. תתחיל לעבוד - אחרת לא יישאר לנו עם ולא תישאר מדינה".

עוד בחדשות 13:

הכנסת דחתה את הצעת החוק לפסקת ההתגברות; חברי הליכוד נעדרו

"שאלו אותי, 'אני אמות?'": תיעוד ממחלקת הקורונה המסוכנת בארץ

בישראל מזהירים: "הפיצוץ בביירות – פעמון אזעקה למפרץ חיפה"

נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

אמש הכריז צה"ל כי כבר ביום חמישי הקרוב תחל לפעול המפקדה לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה בנגיף הקורונה, אשר תיקרא "מפקדת אלון" ותנוהל תחת פיקודו של תא"ל ניסן דוידי. המפקדה תתופעל על ידי פיקוד העורף, גופים נוספים בצה"ל ובשיתוף משרד הביטחון, משרד הבריאות, גופי הביטחון השונים והרשויות המקומיות.

"אנחנו במשימה שאנחנו לא יודעים לעשות אותה לבד", אמר מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, בשיחה עם עיתונאים. "כשמסתכלים על היתרון של פיקוד העורף, אפשר לראות שיש לנו ניסיון בעקבות הפעילות בגל הראשון, כך שלמדנו ועברנו התנסות משמעותית".

המפקדה תכלול מרכזים, מכלולים וצוותים שונים ובהם מרכז דיגום, מרכז בידוד ומשל"ט מלונות, מכלול הערכה, מערך הסברה, מרכז בדיקות ומרכז לחקירות מגעים. בנוסף, יוקם שולחן מרכזי במסגרתו יפעלו נציגי המרכזים, המכלולים והצוותים, ארגוני החירום ומשרד הבריאות.

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

גורדין הוסיף כי צה"ל ינסה כעת לעקוב אחר מעגל ההדבקה שלב אחרי שלב, ואף יפעל להורדת הזמן שיעבור מרגע הדיווח עד הכניסה לבידוד וזיהוי חולה מאומת. לדבריו, בפיקוד העורף שואפים גם להגדיל את כמות הבדיקות, "לא רק עבור חולים עם סימפטומים, אלא גם לבצע בדיקות במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה".

יעדה המרכזי של המפקדה הינו קיצור משמעותי של לוחות הזמנים לדגימות, תהליכי המעבדה, החקירות האפידמיולוגיות, בידוד חולים ומגעים וביצוע הערכה וניתוח של המחלה לצורך קביעת מדיניות. מפקד פיקוד העורף הוסיף כי המפקדה תנסה עד כמה שניתן להיות שקופה מול האזרחים באשר לבדיקות הקורונה, ואמר: "נפעל גם שמצב התחלואה יהיה שקוף וכך ידעו לשקול את אופן הפעולה".