המלחמה על הדמוקרטיה: שוטרים - תהיו בצד הנכון של ההיסטוריה

כפי שניתן לראות במעצר שלוש הנשים שהניחו תמונות חטופים בבית כנסת ובאלימות השוטרים נגד מפגינים, בן גביר הצליח להפוך את כל קציני המשטרה הבכירים לאנשים הנאמנים לו ולא לחוק. הוא לא יישאר השר לביטחון לאומי לעוד זמן רב - וזו קריאה אחרונה להיות בצד הנכון של ההיסטוריה

זמן צפייה: 01:47

ישראל במלחמה על הדמוקרטיה: שוטרי משטרת ישראל, רואים לכם. על השיטה, אחראי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהופך במעשים ובחיבוקים את כל הקצינים הבכירים לאנשים שנאמנים אליו - לא לחוק, לא ליעדים והמשימות החשובות הרבות של המשטרה.

רואים לכם דרך התקריות של סוף השבוע האחרון: מעצר שלוש הנשים שחילקו עלונים עם תמונות חטופים בבית הכנסת, כשאיש עוד לא נעצר על הפריצה לבסיס שדה תימן. רואים לכם דרך האלימות כלפי ישראלי בן 80 שרוצה להפגין והעימות החזיתי עם מפגיני קפלן - מול ההתעלמות ממי שנוקט אלימות נגד החטופים והמשפחות. רואים את זה בתמונות. בתגובות. בהתעלמות.

זו קריאה אחרונה להיות בצד הנכון של ההיסטוריה. רגע לפני שהתופעה הזאת תתרחב עוד יותר, שנייה לפני שזה יביא לאובדן אמון רחב מדיי בציבור הישראלי, לפני שכל אדם שלא מסכים עם מדיניות הממשלה יצטרך לחשוש שהמשטרה תדפוק לו בדלת, רגע לפני - תחשבו על העבודה שהתגייסתם למשטרה למענה. העבודה הרצינית והחשובה שאתם צריכים לעשות - לא כדי שאף מפקד יהיה מרוצה, לא כדי שאף פוליטיקאי יקדם אתכם.

עימותים בין השוטרים למפגינים בי-ם ירושלים הפגנה נגד הממשלה
עימותים בין שוטרים למפגינים בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בן גביר לא יישאר עוד הרבה זמן השר לביטחון לאומי. הוא שר כושל שהפשע אצלו משתולל, שלא הצליח להחזיר את הביטחון לרחובות, אלא רק העמיק את המשבר, ואין לו שום סיכוי במדיניות הקיימת לעשות שינוי. ולכן, עוד זמן קצר הוא לא יהיה האיש שאחראי על המשטרה.

השר איתמר בן גביר במצעד הגאווה בירושלים
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זה ייקח כמה חודשים, או אולי שנה, אבל זה יקרה - ואז כולם יראו מי היה שוטר נאמן שפועל לפי החוק והערכים, ומי היה סתם אדם שניסה לקדם את עצמו ושהפך לחלק מהכישלון המהדהד של המשטרה שתרם לכרסום יסודות הדמוקרטיה.

ומילה אחרונה לקצינים הבכירים - רואים לכם. רואים לכם את הרצון לרצות, את האטימות, רואים לכם - ומאבדים אמון.