שרון כידון: "יודעים מה, רבני הציונות הדתית צודקים"

אם הציבור החילוני רוצה להשפיע על צביונו של צה"ל, הגיע הזמן שיחזור להיות הציבור המוביל בצבא

זמן צפייה: 02:04

אתם יודעים מה? הם צודקים! רבני הציונות הדתית, צודקים כשהם חושבים לעצמם להעלות את הדרישות שלהם להפרדה. למה שלא ידרשו להשפיע על מבנה ואופן ההכשרה וההצבה של חיילים וחיילות במערכי הלחימה? ובוודאי שראוי שיתקבלו בלשכתו של הרמטכ"ל. מנהיגיה התורנים

של הציונות הדתית פסעו להם אמש לפגישה עמוסי קיגל ודג מלוח עם המפקד העליון שצריך להכין את כוח המגן של אזרחי ישראל במערכה הבאה שתבוא מצפון או מדרום או מכמה חזיתות. הם הביעו תרעומת על כך שבניהם ילחמו או יוכשרו כתף אל כתף עם לוחמות, מפאת החרדה לצניעותם ודרכם האמונית בעתיד.

ומדוע שלא ירגישו שהם צודקים? הם רוצים להשפיע על צביון צה"ל כי הרי צה"ל בשנים האחרונות מבוסס בחלקו הגדול על חובשי הכיפות. אט אט בהשתלטות זוחלת ומבורכת הציונות הדתית כובשת את החילות הקרביים והשדרה הפיקודית של צה"ל. חייליה המסורים ביותר של הציונות הדתית הם כיום המפקדים הבולטים בצה"ל ודור העתיד של המטכ"ל.

ואילו, מגזר שלם שהוא עדיין רוב האוכלוסיה - הרוב של חילוניים ליברליים, שרואה את עצמו נאור יותר ופתוח יותר מהלוינשטיינים, מעדיף לראות את ילדיו ג'ובניקים וקל"בניקים ופחות ופחות לוחמים קרביים.

נכון, לא כולם, אבל מאוד נוח לדבר על פתיחות ושוויון כשזה לא נוגע לך ולילדיך במישרין.

בקורס קצינים בבה"ד 1 אליו התייחסו אמש הרבנים - 40 אחוזים מגדוד גפן (המיועד לקרבי) הם בני הציונות הדתית- כפול מחלקם באוכלוסיה!

אז לכל מי שכמוני דורש שוויון הזדמנויות ללוחמות בצה"ל: עלינו גם לשאת בנטל. גם אנחנו צריכים לעודד ולחנך את הילדים שלנו לשרת במסלולים המאתגרים ולטפח מתוך בתינו את לוחמי ולוחמות העתיד של צה"ל. אז כשאני דורשת שוויון אני עושה זאת עבור ביתי שלקחה על עצמה מסלול צבאי מפרך שבעבר היה סגור לבנות. אני לא עושה זאת בשם הערכים שאני עצמי לא מקיימת. כי מבחינתי - נאה דורש, נאה מקיים. אם הציבור החילוני רוצה להשפיע על צביונו של צה"ל, הגיע הזמן שיחזור להיות הציבור המוביל בצבא. עד אז, שיבין מאין מגיעה דרישת ראשי הציונות הדתית. אחרי הכל, הם גם אומרים וגם עושים.

עוד בדעות ופרשנות:

אברי גלעד: "ריצ'ארד גיר הפך לעוד אידיוט שימושי במלחמה נגד המדינה"

שי גולדן: "מי שתומך בחירות מוכרח לתמוך בפמניזם"

הילה קורח: "שחרור האישה הוא לא שריפת חזיות"

ללוסי אהריש נמאס מהגזענות בחסות החוק

הסערה על סטודיו C | תסלחו לי, אבל מותר לצחוק מגבר בתחפושת אישה