הילה קורח: "שחרור האישה הוא לא שריפת חזיות"

איכשהו המהפכה הפמניסטית לוקחת קצת יותר זמן ממה שהיא אמורה. קידום האישה אינו אומר דריסת הגבר, אלא עצם האפשרות לבחור. הילה קורח בטור מיוחד ליום האישה הבינלאומי

רגע! אל תלכו. אני יודעת שיש סיכוי שיום האישה כבר מדליק אצלכם את כל הנורות האדומות כי נמאס לכם לשמוע על פערי שכר, ונמאס לכם שמדברים אליכם בלשון נקבה, או שמנסים לדחוף לכם כתבות עם כותרות כמו ״מה נשים רוצות באמת״. למרות כל אלה, אני באמת ממליצה לכם לא לדפדף הלאה, תנו לנו למכור לכם משהו שאינו מרצ׳נדייז של לבבות, פרחים או גל גדות אבל אולי ישכנע אתכם שהיום הזה עדיין חשוב.

אתם מבינים, לפעמים מרוב מסרים אנחנו קצת מתקשים לזכור שכל עניין שחרור האישה הוא לא שריפת חזיות אלא... עצם האפשרות לבחור. לבחור לצאת לעבוד, לבחור להניק, לבחור שלא להביא ילדים לעולם, לבחור עם מי להתחתן, לבחור שלא להתחתן, לבחור מה נכון ללבוש ואיזה מן מסר אני רוצה שהבגד הזה יעביר. לבחור עד איזה ״בסיס״ להגיע עם בחור (שבחרתי ושבחר אותי). לבחור כי הפעלתי מערכת שיקולים פנימית, הגעתי למסקנה ולהחלטה והוצאתי אותה לפועל מבלי ששום דבר יעמוד לי בדרך- לא חוקים, לא מסורת, לא פרסומות ולא רגשי אשמה.

פה, בעיניי, טמון ההבדל המשמעותי ביותר בין גברים לנשים- היכולת לבחור את החיים שלהם מבלי שיישב להם כל העולם על הראש. רק חלק ממנו.

איכשהו המהפכה הפמניסטית לוקחת קצת יותר זמן ממה שהיא אמורה, אבל נראה שהרשתות החברתיות עוזרות להאיץ אותה בשנים האחרונות כמו את כל התהליכים החברתיים. לבנות שלנו כבר יהיה יותר פשוט לבחור את דרכן מתוך שיקולים ענייניים, ולבנות שלהן יהיה אפילו קל יותר. הלוואי וזה יהיה תהליך כלל עולמי ולא רק במדינות מערביות.

ההבדל המשמעותי ביותר בין גברים לנשים טמון ביכולת לבחור את החיים שלהם
ההבדל המשמעותי ביותר בין גברים לנשים טמון ביכולת לבחור את החיים שלהם

״יום האישה״ צריך כנראה להקרא ״יום הנשים״ כי אין באמת רשימה של דברים שכולנו רוצות. זו הסיבה שאספנו במיוחד בשבילכם, במיוחד היום, שלל כתבות על נשים שונות שבחרו לחיות את החיים שלהן כל אחת לפי רצונה. וגם איזה טור או שניים של גברים שמסבירים איך זה נראה מהצד שלהם.

ועוד מילה אחרונה: קידום האישה אינו אומר דריסת הגבר. מסיבה לא ברורה יותר מידי אנשים מתבלבלים בעניין הזה, ומשם הדרך לאנטגוניזם ואטימת אוזניים מוחלטת היא קצרצרה. גברים, נשים, העולם (!) - כולם צריכים נשים חזקות ושוות זכויות כי זה הדבר ההגיוני והמוסרי. כולנו הגענו מהבטן של אמא שלנו וכולנו נלך מהעולם הזה בשלב מסוים, כולנו חווים קשיים ואהבות ופחדים, לא משנה מאיזה מגדר אנחנו. כבר לא סביר שבשנת 2017 תנאי הבסיס שלנו יהיו שונים.

עד שהשוויון יפרוץ- לכו תפרגנו לאישה שלידכם ממש עכשיו, תזכירו לה שהיא עושה עבודה טובה ושלא תשכח גם לפרגן לעצמה.

יום נשים שמח!

יום האישה הבינלאומי 2017

(תו)בנות הזהב: נשות מגדלי הים התיכון בשיחה על נשים, זוגיות, תרבות וסקס

[brightcove_iframe video_id='health-articles-042' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_r878sjrz' duration='217']

בחני את עצמך - איזו אישה חזקה את?

טור מיוחד ליום האישה: "אני קודם כל אישה, אח"כ אמא"

השפיות המובילות מדברות: "הפכתי לשוביניסטית. לא הסכמתי לקבל נשים לעבודה"

פתחו את הרמקולים: פלייליסט נשי מיוחד ליום האישה