בוגי יעלון על אלאור אזריה: "אם הבן שלי היה עושה את זה הוא היה בכלא"

הערב אחרי הישרדות, שר הבטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, בראיון אצל לוסי אהריש על רגעי השיא, השפל והפוליטיקה הישראלית. צפו בקטע מתוך התכנית

זמן צפייה: 00:49

בפרק הבכורה של תכנית הריאיונות "המשפיעים", מגיעים לוסי אהריש ושר הבטחון לשעבר, בוגי יעלון, לחברון בעקבות האירוע ששינה את פני החברה הישראלית - פרשת אלאור אזריה. בזירת האירוע, מדבר יעלון עם לוסי על המחיר ששילם על גינויו של החייל היורה: "ממשיכים להשתמש בזה פוליטית, על גבה של המשפחה ונגדי".

המשפיעים לוסי אהריש ובוגי יעלון
''ממשיכים להשתמש בפרשת אזריה פוליטית נגדי''. יעלון

כשנשאל יעלון מה היה קורה אם החייל היורה היה בנו שלו שירה את הכדור במחבל, השיב השר לשעבר: "אם זה היה קורה, הוא היה בכלא". צפו בהצצה מתוך הפרק שישודר הערב אחרי "הישרדות".

תגובת שר החינוך נפתלי בנט:

"דו״ח מבקר המדינה כבר הכריע בצורה ברורה שהשר בנט הוא חבר הקבינט היחיד שפעל בצורה הנכונה בעת האירועים שהובילו לצוק איתן ובזמן המערכה עצמה. בנט הוא היחיד שהתריע בזמן-אמת על איום מנהרות הטרור, והוא שהציג לראשונה בקבינט ב-30 ביוני את התוכנית להשמדתן, אשר יושמה באיחור של שלושה שבועות שעלו במחירים כבדים. מכיוון שהדברים כבר נבדקו לעומק והוכרעו בדו״ח המבקר בעניין ״צוק איתן״, אין לנו עניין לפתוח מחדש את הנושא. נציין שהשר בנט מוקיר את פועלו ארוך השנים של יעלון".

תגובת לשכת ראש הממשלה:

"חוסר האמינות של יעלון כבר הוכח כשגורמי האכיפה אמרו שדבריו אינם עולים בקנה אחד עם המציאות והגדירו את דבריו כרכילות חסרת בסיס. יעלון הגדיר את היחסים עם נתניהו 'מצויינים' ואמר שהוא רה״מ מצויין, עד שנאלץ לעזוב את משרד הביטחון. הוא עזב אותו לא בגלל הקשקושים שלו על הצוללות אלא בגלל שזה היה התנאי של ״ישראל ביתנו״ להצטרף לקואליציה ולהרחיבה"

 

"המשפיעים" היא סדרה חדשה בהנחיית לוסי אהריש, המתמקדת באנשים המשפיעים ביותר על החברה הישראלית בכל תחומי החיים.

המשפיעים עם לוסי אהריש, רביעי, אחרי הישרדות