בוגי יעלון: "יש אנשים בפוליטיקה שגם שיש להם כיפה, אין להם אלוהים"

שר הבטחון לשעבר, בוגי יעלון, מדבר בריאיון תקיף ללוסי אהריש על התנגדותו להסדר מדיני ותוקף את השר בנט. צפו בקטע מתוך הפרק שישודר הערב

זמן צפייה: 01:08

בפרק הבכורה של תכנית הריאיונות "המשפיעים", מדבר שר הבטחון לשעבר עם לוסי אהריש בריאיון ישיר ותקיף על ההתנגחויות שספג בעת כהונתו כשר, וכן על סוגיית ההסדר המדיני עם הפלסטינים. על השר בנט, שביקר אותו על תפקודו באמצעי התקשורת, אמר יעלון: "לצערי, יש אנשים אצלנו בפוליטיקה, שגם שיש להם כיפה, אין להם אלוהים", והוסיף, "תוך כדי לחימה, בצוק איתן, לעשות פוליטיקה זולה? זה חוסר אחריות, זה חיי אדם".

לוסי אהריש ובוגי יעלון מתוך המשפיעים
''לעשות פוליטיקה זולה תוך כדי לחימה בצוק איתן זה חוסר אחריות''. יעלון

כמו כן, דיבר יעלון על הסדר מדיני עם הפלסטינים: "הנה אנחנו בהסדר עכשיו", אמר על המצב הנוכחי, "זו לא יציבות מוחלטת, אבל זה יותר טוב מזה שהלכנו לאוסלו וכתוצאה מזה ספגנו אלף הרוגים".

תגובת שר החינוך נפתלי בנט:

"דו״ח מבקר המדינה כבר הכריע בצורה ברורה שהשר בנט הוא חבר הקבינט היחיד שפעל בצורה הנכונה בעת האירועים שהובילו לצוק איתן ובזמן המערכה עצמה. בנט הוא היחיד שהתריע בזמן-אמת על איום מנהרות הטרור, והוא שהציג לראשונה בקבינט ב-30 ביוני את התוכנית להשמדתן, אשר יושמה באיחור של שלושה שבועות שעלו במחירים כבדים. מכיוון שהדברים כבר נבדקו לעומק והוכרעו בדו״ח המבקר בעניין ״צוק איתן״, אין לנו עניין לפתוח מחדש את הנושא. נציין שהשר בנט מוקיר את פועלו ארוך השנים של יעלון".

תגובת לשכת ראש הממשלה:

"חוסר האמינות של יעלון כבר הוכח כשגורמי האכיפה אמרו שדבריו אינם עולים בקנה אחד עם המציאות והגדירו את דבריו כרכילות חסרת בסיס. יעלון הגדיר את היחסים עם נתניהו 'מצויינים' ואמר שהוא רה״מ מצויין, עד שנאלץ לעזוב את משרד הביטחון. הוא עזב אותו לא בגלל הקשקושים שלו על הצוללות אלא בגלל שזה היה התנאי של ״ישראל ביתנו״ להצטרף לקואליציה ולהרחיבה"

"המשפיעים" היא סדרה חדשה בהנחיית לוסי אהריש, המתמקדת באנשים המשפיעים ביותר על החברה הישראלית בכל תחומי החיים.

המשפיעים עם לוסי אהריש, הערב, אחרי הישרדות