איך מכינים חומוס ב-10 דקות?

לצמחוניים, טבעוניים, קינוחים, בשר, עוף, מרקים, פשטידות, ללא גלוטן - לאפרת סיאצ'י בעלת האתר "מתכונים ב- 10 דקות" יש תשובה לכל מי שלא מוצא את עצמו במטבח

זמן צפייה: 10:47

קשה להם לתפקד במטבח? אתם חשים שיש לכם ידיים שמאליות וחוסר כישרון מוחלט בכל מה שקשור לבישול, אפייה ובקיצור - להכנת אוכל? אפרת סיאצ'י בעלת האתר "מתכונים ב- 10 דקות" תסייע לרבים מכם להציל את עצמכם במטבח, וגם - מה חושב היועץ הקולינרי קובי מזרחי על כל אותם אנשים שלא יודעים לבשל?

"אני מנהלת ובעלת האתר 'מתכונים ב-10 דקות'", אומרת סיאצ'י. "הרעיון הוא מתכונים קלים ופשוטים עד 10 דקות עבודה לא כולל זמן אפייה או בישול. אדגיש שבזמן הזה לא נדרש מאיתנו לעשות שום דבר חוץ מלהמתין, כך שזה לגמרי עד 10 דקות. באתר ניתן למצוא מתכונים שמתאימים לכל אחד ושכל אחד יכול להכין, גם בשלנים מנוסים וגם כאלה שלא יודעים לבשל כלל. המתכונים באתר מפורטים ומוסברים בצורה פשוטה, כך שניתן למצוא בו גרסאות קלות למתכונים מסובכים. ניתן למצוא באתר למעלה מ-1,000 מתכונים מכל הסוגים - לצמחוניים, טבעוניים, קינוחים, בשר, עוף, מרקים, פשטידות, מתכונים ללא גלוטן ועוד.

אולי יעניין אתכם גם:

"לא הגעתי מעולם האפייה והבישול. האתר הוקם לפני כ-7 שנים. למעשה הגעתי מתחום אחר לגמרי. הייתי עורכת דין כמה שנים בתחום הביטוח. לאחר לידת בני השני מצאתי את עצמי יותר זמן במטבח ומנסה לשלב בין הבית לקריירה. התחלתי לנסות להכין מתכונים מוכרים אבל בדרך קלה ופשוטה יותר עם מוצרים זמינים שיש במטבח ושלא גוזלים הרבה זמן. הבנתי שכדי להכין אוכל טעים לא צריך להשקיע כל כך הרבה זמן ועשר דקות זה זמן סביר שאפשר להקדיש להכנת מתכון. הקמתי אתר אינטרנט והתחלתי להעלות את המתכונים לאתר. התחלתי לקבל הרבה פרגון ואנשים התחילו לבקש שאכין מתכונים ספציפיים. האתר התחיל לצבור תאוצה ותוך זמן קצר הגעתי למאות אלפי גולשים באתר ובדף הפייסבוק. מאז  -זה מה שאני עושה. היו נשים ואימהות שסיפרו לי שהן לא ידעו להכין אפילו חביתה או שפחדו להתקרב למטבח ובזכות המתכונים שבאתר שהם מאוד פשוטים וקלים הן קיבלו אומץ והיום הן מכינות ארוחות לילדים ולמשפחה שהן לא חלמו שהן יכולות להכין.

אנשים שלא יודעים לבשל זה אנשים שלא מעניין אותם ומי שלא מעניין אותם לא יצליח, הם באים מרקע שמישהו לא חיבר אותם לזה או לא איפשר לך ללמוד ולגעת בחומרים, הם לא יודעים איך חומר גלם מתנהג ומה הטכניקות להשתמש בו, אם עושים אחד ועוד אחד מגיעים שהם לא יודעים כי אין בסיס ואין עניין. מי שרוצה לבשל צריך להבין מה הוא רוצה.