אופניים בדרכים: 20 עצות מעולות לרוכבים

איך להימנע מפציעות, מה עושים במקרה של מכשול בדרך ומתי צריך להרים גלגל? קבלו עצות מעולות לרכיבה נכונה

בארץ או בחו"ל, על כביש מהיר או בלב העיר, לבד או בקבוצה, אספנו בשבילכם, רוכבים מתחילים ומקצוענים, 20 טיפים לרכיבה נכונה ובטוחה:

כדי להימנע מכאבי שרירים באזור הגב הרפו את הכתפיים. יחד עם זאת, הטו את הראש לצדדים מדי פעם כדי לשחרר את שרירי הצוואר.

אל תזיזו את הגוף יותר מדי. הגב צריך לספק נקודת משען והאופניים אמורים לזוז מצד לצד מתחתיו.

צפו ברוכבי האופניים הכי משוגעים בעולם

[brightcove_iframe video_id='mood_article_03' autoplay='1' kid='' duration='0'']

שמרו על הכתפיים מאחור. אם תישענו יותר מדי קדימה אתם עלולים לגרום לעומס משקל על הגלגל הקדמי, מה שמקשה על השליטה בו ויכול לגרום לגלגל האחורי לעלות לאוויר.

אם אתם לא מצליחים להאט לפני מכשול כמו למשל, בור או מסילת רכבת, הטו מעט את הגוף אחורה והרימו את הגלגל הקדמי באוויר. נכון, ייגרם נזק לגלגל האחורי, אבל תהיו יותר בשליטה על מצב האופניים מאשר בהתהפכות קדימה.

הימנעו מלהקשית את הגב בזמן מנוחה על האופניים. העבירו להילוך גבוה, ופדלו באיטיות עם גב זקוף.

אחזו בעדינות. אין צורך להחזיק את הכידון בחוזקה אם הכביש ריק והדרך ישרה. חוץ ממתח מיותר על שרירי הידיים, אחיזה חזקה מדי מעבירה כל בור קטן הישר אל הגוף שלכם. וחבל.

בטיפוס למעלה בגבעה שמרו על קצב אחד והעבר להילוך נמוך. כמו ברכב.

שמרו על הידיים צמודות לגוף ואל תרחיקו את המרפקים. זה יעזור לכם להיות יותר אווירודינמיים ולהשיג מהירות גבוהה יותר בפחות אנרגיה.

נשמו עמוק יותר כשאתם מתאמצים. זה יותר יעיל מלנשום מהר יותר.

ברכיבה בקבוצה שמרו תמיד על הידיים קרובות מספיק לבלמים, בכדי להיות תמיד מוכנים להאט ולהימנע ממקרי חירום.

ברכיבה בטור אל תבהו בגלגל שלפניכם. הסתכלו כמה רוכבים קדימה כדי לראות מה הם עושים. רכיבה בטור היא כמו קפיץ המדרגות מהניינטיז – כל בלימה חלשה בתחילת הטור הופכת לכמעט עצירה בסוף הטור.

ברכיבה בגשם שימו לב במיוחד בתחילת הרכיבה. הכביש עדיין לא נשטף לגמרי מהשמן והלכלוך שהופכים אותו לחלק. צבע כביש חדש ומשטחי מתכת נשארים חלקים עד שהם יבשים לגמרי.

ברכיבה בפקק התרחקו מהמכוניות העומדות כמה שיותר כדי להימנע מדלתות שנפתחות בפתאומיות. כנראה שתשמעו אופנוענים שצופרים לכם ולא מבינים למה אתם לא נותנים להם לעבור. זכרו שעדיפה צפירה קצרה באוזן מדלת בפרצוף.

באור אדום עמדו במרכז הנתיב. אם תעברו לימין או לשמאל הנתיב המכוניות יתקעו אתכם בניהן. בהתחלפות לירוק האיצו במהירות ורק אז פנו את הנתיב למכונית.

בנסיעה בעיר הסתכלו על השמשות האחוריות של המכוניות החונות. במבט אחד אתם יכולים לראות אם יש מישהו ברכב שעומד לפתוח דלת, להניע את הרכב או אם יש הולך רגל שעומד לצוץ מבין המכוניות.

המכונית שמולכם פונה ימינה. אל תאיצו כדי לעקוף אותה משמאל. זה מסוכן מדי. האטו, חכו שהיא תפנה, ורק אחרי שהנהג ראה אתכם אתם רשאים לעקוף.

אם אתם מתחיל להתעייף יותר מדי מהמסלול והנשימות שלכם נעשות כבדות – נסו את טכניקת הנשימה הבאה: במקום לשאוף אוויר בכוח ולנשוף בפסיביות נסו להפוך את התהליך. נשפו את האוויר בכוח ותנו לו להיכנס פנימה בטבעיות.

5 מאכלים שמומלץ לקחת לרכיבה

[brightcove_iframe video_id='mood_blogers_tal03' autoplay='1' kid='1_9u0h8w2y' duration='48']

עברתם להיות ראשונים בטור? אל תאיצו. זה עלול לפתוח רווחים מיותרים. לא כולם בכושר שיא.

יצאתם לרכיבה בערב? הביטו על הצל שלכם. הוא ירמוז לכם הרבה אם התנוחה שאתם נמצאים בה נכונה ובריאה. האם המרפקים כפופים? האם הגב שטוח? הראש ישר ולא נוטה לכיוון הצוואר?

שתי בדיקות בסיסיות לפני העלייה לכביש: צמיגים מנופחים ושרשרת משומנת. הא'-ב' של רכיבה נעימה וקלה מתחילים ונגמרים באלה. ובציוד הבטיחות וציות לכללי הדרך כמובן.

מקור: bicycling.com

יש לכם עוד טיפים לרכיבה על אופניים? שתפו אותנו בפייסבוק!