הרופאה הישראלית מאיטליה: "אל תהיו שאננים"

לד"ר עדי וייס פינק, רופאה ישראלית שעובדת בצפון איטליה, חשוב להזכיר לנו, הישראלי, שעוד לא סיימנו עם הגל הראשון של הקורונה - "זו לא שפעת", היא מדגישה | הראיון המלא

זמן צפייה: 05:21

ד"ר עדי וייס פינק, הרופאה הישראלית מאיטליה, כועסת שבישראל מתחילים לזלזל בקורונה והיא אף העלתה פוסט חדש שיזכיר לנו, שאומנם יש רגיעה קטנה אבל הקורונה זה ממש לא שפעת. דיברנו איתה הבוקר.

"אני חוזרת ואומרת - לא הגיוני שבחודש יוני עדיים משווים את הקורונה לשפעת", אומרת וייס פינק, "הקורונה היא מחלה קשה, מדבקת וצריך לפחד ממנה ולפעול בהתאם. זה לא הולך להיגמר מחר וגם לא בעוד חודשים. שימו מסכות, שמרו מרחק ושטפו ידיים".

מה המצב אצלכם באיטליה?

"אנחנו מאוד מרוצים למרות המשבר הכלכלי. יש ירידה בכמות המונשמים, בתי חולים לחולי קורונה נסגרים. אבל אצלנו לא מדברים על לפתוח בתי ספר וגנים עד ספטמבר".

עוד בנושא:

המפגינים שרפו את החנות של נועה דנגור, ישראלית תושבת מינאפוליס

"אני מתנצל": הנער הפורץ בפגישה מרגשת עם בעל העסק שסלח

כך נמלט יואל לוי מהכת החרדית בגואטמלה

בפוסט שהעלתה כתבה וייס פינק:

"אז כן! אני מעודכנת לגבי המצב בישראל. ת׳אמת לא רציתי להגיב ולהיכנס לזה שוב אבל ראיתי את החדשות של ערוץ 12 אתמול. ונכנסתי לשוק טוטאלי. אז לפני שאני אתחיל כן הקורונה יותר קשה משפעת (וגם הפרופסור אמר שבשנתיים האחרונות השפעת הופיעה בצורה קלה מאוד בכול העולם דרך אגב), רוב החולים אכן הינם איסמפטומטים אבל מדבקים (מקדם הדבקה בשניה עובר מ 0.5 לאפילו גבוה מ 5, דבר שלא נראה אף פעם בשפעת עונתית) ולכן וגורמים לתחלואה ותמותה רבה ומשהו חשוב ששכח הפרופסור!! ככל שיותר ילדים ייחלו בקורונה כך יהיו יותר ויותר סיבוכים (1 לכול 1000 ילדים ייפתח מחלת קוואסאקי באיטליה לפחות).

"שוב בושה שחדשות 12 נותנים לו במה ומושיבים אותו באותו שולחן עם רופאה מומחית למחלות זיהומיות, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, עם ניסיון בלחימה בקורונה. אין לי מילים באמת. מ ח ד ל וזילזול במצב ברחבי העולם. אז קודם כול אתם לא בדרך לגל שני, פשוט עדין לא סיימתם עם הגל הראשון (בניגוד למה שרובכם חושבים או שרוצים לחשוב).בשביל להאמין בקורונה לא חובה לחוות אותה! מספיק לפתוח את העיניים ולראות מה קורה מסביב ולפעול בזמן".