המקור, עונה 21, פרק 16: בשם האם

לפני כשנה נמצאה גופתה של רחל שפירא אייזנשטדט בביתה. בעלה גיא הודיע לשוטרים כי מצא את גופתה לאחר ששמה קץ לחייה. אלא ששתי בנותיה הגדולות הרגישו שמשהו אינו כשורה. הן דרשו נתיחה לאחר המוות, והפעילו חמ"ל פרטי עד שמותה של אימן פוענח כרצח ע"י בעלה. במהלך השנה הזו ליוו אותן מצלמות "המקור" גם בשחזור הימים הגורליים של פענוח מות אימן וגם בצלילה לחייה הסוערים שלה | "המקור", לצפייה ישירה

זמן צפייה: 53:49

תגובות לתחקיר:

תגובת גיא שפירא, באמצעות עו"ד עידן גמליאלי ועו"ד דוד הלוי:

מדובר באירוע שתוצאותיו טרגיות. עם זאת, מרשנו מכחיש את הטענות המיוחסות לו בכתב האישום. מר שפירא מסר תשובה מפורטת לכתב האישום, ובימים הקרובים צפוי להתחיל משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

ממשטרת ישראל נמסר:

אנו משתתפים בצער המשפחה על אובדנם. עם קבלת הדיווח והגעת כוחות המשטרה לדירה נפתחה חקירה. האירוע החל כדיווח על אירוע התאבדות וללא כל חשד כי המנוחה מצאה את מותה בעבירה. עם התפתחות החקירה הועלו סימני שאלה ותהיות רבות מן הראיות וממצאי הזירה, ולפיכך הוקם צוות חקירה מיוחד (צח״מ) שפעל לילות כימים בכדי לפענח את הפרשה.

בעקבות החשד כנגד בעלה של המנוחה, פעלו הכוחות לאיסוף ראיות כנגדו. בתום החקירה הוגש ע״י הפרקליטות כתב אישום חמור בעבירת הרצח כנגד החשוד והוא נעצר עד תום ההליכים נגדו. נציין כי בשלבים אלה נמשכים ההליכים המשפטיים למיצוי הדין.

אשר לתפיסת הנשק ומעצר החשוד, אלה היוו חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מפעולות ושיקולי החקירה בהתאם לממצאיה ולהתקדמותה. נדגיש כי החשוד היה בפיקוח מלא מעת ביסוס החשד כי מדובר בעבירה ולא בהתאבדות.

לעניין הכספת, הדירה הייתה בחזקת המנוחה ובעלה החשוד כבני זוג, ועניינה לא היה חלק משרשרת הראיות ו/או הממצאים להוכחת אשמת החשוד והעבירות המיוחסות לו.