המקור, עונה 21, פרק 20: הסודות של דוד ביטן

דוד ביטן היה בשיאו, יו"ר קואליציה כוחני, קרוב לראש הממשלה וחביב התקשורת. זה היה ביטן של מעלה. באותו זמן ממש היה גם את ביטן של מטה. מהנדס עסקאות שוחד, מנסה להטות מכרזים ולהשפיע על מהלכים במסדרונות השלטון. את כל זה עשה מחדר עיסקאות אפלולי בחנות רהיטים של מקורבו. דוד ביטן של מעלה ודוד ביטן של מטה תועדו ללא הפסק. תחקיר "המקור" מביא את סיפורו הלא יאומן של ביטן, וחושף את הסיבה מאחורי הסתבכותו | "המקור", לצפייה ישירה

זמן צפייה: 56:36

תגובת עורכי הדין דרור מתתיהו ושרון כהנא מטעמו של ח"כ דוד ביטן:

מדובר בניסיון נפסד להטות משפט באמצעות הדלפה ופרסום של חומרי חקירה ערוכים וחלקיים. מר ביטן דוחה את ההאשמות מכל וכל. הוא מעולם לא קיבל כספים או טובות הנאה אחרות, בעד פעולות הקשורות בתפקידיו כעובד ציבור, לא במישרין ולא בעקיפין. כל פעולותיו והחלטותיו היו ענייניות והתקבלו אך ורק על בסיס שיקול דעת מקצועי, כאשר לנגד עיניו טובת הציבור והיא בלבד.

הכתבה מציגה, באופן מגמתי, חד צדדי ומנותק מהקשר, רק חלק מזערי מחומר הראיות בתיק, אשר נבחר על ידי מדליפיו בפינצטה, מתוך חומר חקירה עצום. זאת, בניסיון לייצר תמונה מעוותת, אשר תטעה את ציבור הצופים ותשפיע על בית המשפט, הנאשמים והעדים, רגע לפני תחילת המשפט. מקומן של טענות עובדתיות ומשפטיות להתברר בבית המשפט. שם תיחשף תמונה מלאה ואמיתית, שונה בתכלית.