אי אפשר להתחמק: בקרוב נקבל פרסומות בוואטסאפ

חשבתם שתוכלו להתחמק מפרסומות בוואטסאפ? העדכון הקרוב יאפשר לפרופילים עסקיים לשלוח לכם פרסומות. כל הפרטים

זמן צפייה: 04:20

לאחר שניסתה להימנע מלהציג למשתמשים פרסומות במשך שמונה שנים, אפליקציית וואטסאפ תחל לשלוח פרסומות למשתמשים באמצעות פרופילים עסקיים.

במשך שמונה שנים, מייסדי האפליקציה הפופולרית ראו בשימוש בפרסומות באפליקציה כמטרד המשבש את פעילות המשתמשים באפליקציה, אך כעת החזון של מייסדי האפליקציה עומד להתנגש עם שאיפותיו של מארק צוקברג בעלי פייסבוק להגדיל את הכנסות החברה.

לחברת פייסבוק שרכשה את וואטסאפ ב-2014 תמורת 19 מיליארד דולר, יש היסטוריה ארוכה של שימוש בפרסומות במוצריה: תחילה ב"פיד" הפייסבוק, בהמשך באינסטגרם, לאחרונה בפייסבוק מסנג'ר וכעת גם באפליקציית הוואסאפ.

רכישת וואטסאפ אפשרה לפייסבוק להגיע ל1.3 מיליארד משתמשים מדי חודש, והתחזית היא שהשימוש בפרסומות בוואטסאפ יסייע לפייסבוק להרוויח 39 מיליארד דולר בשנה.

השבוע וואטסאפ הפיצה עדכון חדש, גרסת בטא חדשה לאנדרואיד הכוללת פיצ'ר המאפשר למשתמשים לקבל מידע על פרופיל עסקי כמו כתובת העסק, אתר אינטרנט וכמובן מספר טלפון.

בפרסום האחרון של וואטסאפ נכתב שניתן לזהות פרופיל עסקי כאשר מופיע תג ירוק עם וי לבן לצד שם איש הקשר, כלומר איש קשר "מאומת" על ידי וואסאפ כפרופיל עסקי רק כאשר הוא מוצג עם ה"תג הירוק".

בצילומי מסך שפורסמו באתר WABetainfo ניתן לראות שאפשר לחסום את הפרסומות עם כפתור ה-"mute" ולדברי ווטסאפ המשתמש יוכל לבחור שלא לקבל הודעות מפרופיל עסקי, בדומה לאופן שבו מסירים את האפשרות בהודעות "רגילות" (SMS).

פרופיל עסקי בווטסאפ
פרופיל עסקי בווטסאפ | צילום: WaBetaoinfo

הבשורה המעודדת היא שלפי פוסט ה"שאלות ותשובות" (FAQ) בשלב זה נקבל הודעות רק מחברות שהייתה לנו אינטראקציה עמן בעבר (מוצר שקנינו, טיסה וכו') ובכך לא נוטרד מפרופילים עסקיים שלא נראים לנו נחוצים או רלוונטיים.

מקור הידיעה

מיה ח'ליפה חושפת: "דאע"ש מאיימים לכרות את ראשי"

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1130' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_i9a8vp1z' duration='111'']

בן 7 חולץ ממכונת הכביסה לאחר שנתקע בעת משחק מחבואים

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1871' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_lxzvs6kz' duration='41'']

לא פחות מגיבור: בן 6 הציל תאומים בני שנתיים מטביעה בבריכה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1869' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ono1emxr' duration='42'']

זהירות: זה מה שקרה לילדה בת 7 בגלל קעקוע חינה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1821' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ubkr24my' duration='173'']