עלייה במניין הנדבקים בישראל: 5,358 מאובחנים – 94 במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי 76 מהנדבקים מונשמים, 105 במצב בינוני ו-224 החלימו. מניין מקרי המוות עלה ל-20, לאחר שנקבע מותם של בן 70 באסותא אשדוד ובן 90 בוולפסון. השניים סבלו ממחלות רקע

זמן צפייה: 01:41

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הערב (שלישי) כי מניין הנדבקים מקורונה בישראל עלה ל-5,358 - 94 במצב קשה, ו-76 מונשמים. 105 במצב בינוני, 4,916 במצב קל ו-224 החלימו. מניין מקרי המוות עומד על 20.

מוקדם יותר הערב נקבע מותם של גבר כבן 70 וקשיש כבן 90 שנדבקו בקורונה ואושפזו בבית החולים אסותא אשדוד ובבית החולים וולפסון שבחולון. זאת, לאחר שהשניים סבלו ממחלות רקע. בכך כאמור, עלה מניין מקרי המוות בישראל מהנגיף ל-20.

בתוך כך, שירות התעסוקה עדכן הערב  כי מספר דורשי העבודה בישראל עלה ל-988,957, מתוכם 89.7% הוצאו לחופשה ללא תשלום. בכך עלה שיעור האבטלה ל-23.8% כשמתחילת חודש מארס נרשמו לשירות התעסוקה 831,106 דורשי עבודה חדשים.

רק היום נרשמו עד השעה 17:00 כ-22 אלף מובטלים חדשים, מספר דומה לימים האחרונים, כאשר אתמול ושלשום נרשמו כ-23 אלף איש, וביום שישי בשבוע שעבר נרשמו כ-22 אלף דורשי עבודה חדשים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרמטכ"ל נכנס לבידוד; חיילים לא יוצבו באזורים ערביים וחרדיים

השר פרץ: ערוכים במקרה הצורך להמשך הלמידה מרחוק גם אחרי פסח

משרד הבריאות: מגבשים המלצות לפיהן הציבור ילך עם מסכה ברחוב

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה למשרדי הממשלה בסוגיית תיעוד פעולותם בזמן משבר הקורונה, והדגיש את חשיבות הנושא. לדבריו, "שמירה ותיעוד נכון של החומר יסייעו למדינה בכל התנהלות משפטית עתידית". מנדבליט אף הוסיף כי החשיבות בתיעוד קבלת ההחלטות נובעת מכך ש"תקופה זו מתאפיינת בקבלתן של החלטות רבות והרות גורל, בזמן קצר ובתנאים מורכבים ויוצאי דופן".

בד בבד, ועדת הכנסת הזמנית לענייני שב"כ אישרה את החלטת הממשלה להסמיך את ארגון הביטחון לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה למשך חודש ימים, עד התאריך 30 באפריל. זאת לאחר שהכניסה בה תיקונים מרסנים, ואמצעי בקרה ופיקוח. יו"ר הוועדה, גבי אשכנזי: "נשמר האיזון הנכון בין הצורך להגן על בריאות הציבור לבין שמירה על הזכות לפרטיות של אזרחי ישראל, ככל הניתן".

גבי אשכנזי
גבי אשכנזי | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

במקביל, במשרד המשפטים אכן עצרו נכון לעכשיו את כל העברת המידע על חולים ונדבקים בקורונה לרשויות המקומיות, בעקבות פגיעה לכאורה בזכות לפרטיות. על כן, דיונים מתקיימים אצל המשנה ליועמ"ש בשאלה לאיזו תכלית ניתן להעביר ומי יפקח על ההתהליך. על פי הערכות, מחר כבר יחלו להעביר מידע עם ההתאמות הדרושות.