כ"ץ הכריז על מענק נוסף לעסקים - צפוי להיבלם אם הכנסת תתפזר

שר האוצר הודיע על מענק נוסף לעסקים שנפגעו "באופן מתמשך" - בין 6,000 ל-50,000 שקלים בתשלום חד פעמי, ויצטרך לאשרו לפני פיזור הכנסת כדי שלא ייחשב לכלכלת בחירות. באגף התקציבים התנגדו

זמן צפייה: 01:46

כלכלת בחירות? שר האוצר ישראל כ"ץ פרסם היום (שלישי) תוכנית לפיה יינתן מענק נוסף לעסקים שנפגעו בשל משבר הקורונה "באופן מתמשך", בין מארס לדצמבר, בסכום שינוע בין 6,000 ל-50,000 שקלים בתשלום חד פעמי. כ"ץ מיהר לפרסם את התוכנית לפני פיזור הכנסת ויצטרך לאשרו בחקיקה לפני מועד ההליכה לבחירות, כדי שהמענק לא ייחשב לכלכלת בחירות וייפסל. כזכור, אם לא תימצא פשרה, הכנסת תפוזר בעוד שמונה ימים.

ההחלטה על המענק היא פשרה אליה הגיעו במשרד האוצר אחרי סדרת ישיבות, שבמהלכן דרש כ״ץ להוסיף מיליארדי שקלים לתוכניות הסיוע והעלה את הרעיון לחלק מענק חודשי נוסף. הדרג המקצועי, כולל ממלא מקום הממונה על התקציבים יוגב גרדוס, בנימוק שאין מקור כספי למהלך. החשב הכללי החדש יהלי רוטנברג היה היחיד שתמך, אך הוחלט לדחות את עמדתו. כאמור, הפשרה שנמצאה היא מענק חד פעמי, שחייבים להספיק לחוקק לפני שהכנסת מתפזרת - אחרת ייחשב לכלכלת בחירות וייפסל. כעת ממתינים לראות האם כחול לבן או היועמ״ש אביחי מנדלבליט יעכבו את אישור התקציב הנדרש לתשלום המענקים.

מבלימה לצמיחה - תכנית הסיוע החדשה שהוצאתי היום לדרך, לתגבור ולהגדלת המענקים לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים והגמשת...

פורסם על ידי ‏ישראל כ״ץ - Israel Katz‏ ב- יום שלישי, 15 בדצמבר 2020

 

פרטי התוכנית שפרסם שר האוצר כ"ץ

התוכנית כוללת את המשך הורדת הזכאות למענקים החל מ-25% פגיעה, גם למענקים החל מחודש ינואר ואילך.

לפי התוכנית, עסקים שנפגעו בממוצע ב-25% לפחות בתקופת הקורונה חודש מארס לסוף חודש דצמבר יהיו זכאים לקבל מענק מיוחד בגין "פגיעה ממושכת" שבמסגרתו עסקים עם מחזור שנתי של עד 300 אלף שקלים יקבלו מענקים בגובה 6,000, 8,000 או 10,000 שקלים, לפי המחזור שלהם.

עסקים עם מחזור שנתי של מעל 300 אלף שקלים ועד 400 מיליון שקלים יקבלו מענק בהיקף של 50% מהמענק הממוצע שקיבל העסק במהלך ב-2020, עד לתקרת מענק מיוחד של 50,000 שקלים.
מענק המיוחד בגין פגיעה ממושכת יינתן בצמוד ככל הניתן לתשלום מענקי נובמבר-דצמבר בשלהי חודש ינואר תחילת פברואר.
תוגמש ותשודרג תכנית ההלוואות לעסקים, ע״י החשב הכללי יהלי רוטנברג, תוך הורדת המגבלות ושינוי והגמשת הקריטריונים, בדגש על העסקים הקטנים והבינוניים, כדי שיתאפשר להם לקבל במהירות ובקלות את ההלוואות הנדרשות, וכדי לממש סכומים גבוהים יותר מ-23 מיליארד שקלים שהוקצו למימוש עד כה וזאת מתוך כ-40 מיליארד שקלים שהועמדו עבור קרנות ההלוואות תוך כדי ביטול קשיים שאותרו בעבר.
יקודמו באופן מיידי צעדים להקלת הנטל הרגולטורי על המגזר העסקי – הקלות בהקמת עסק חדש, הארכת רישיונות, דחיית אגרות והקפאת רגולציה מכבידה. מסלול הארנונה יעבור התייעלות והפחתת בירוקרטיה משמעותית שתקל על הזכאיים לקבל את תשלומי החזר הארנונה.