התקדמות במו"מ בין האוצר לעו"סיות – הסכם צפוי להיחתם הלילה

לאחר שביתה של שבועיים וחצי ואיומי יו"ר ההסתדרות, הצדדים סיכמו כי 200 מיליון שקלים יוקצו להעלאת שכר העובדות הסוציאליות בעוד שנה וכי עד אז יקבלו מענקים ויוגדלו המשרות החלקיות

זמן צפייה: 02:37

משרד האוצר וארגון העובדים הסוציאלים הודיעו הערב (שלישי) כי חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן ביניהם, וכי כבר בשעות הקרובות יסוכמו הפרטים הסופיים. במסגרת העקרונות שגובשו, סוכם כי כבר ביום ראשון הקרוב יובא ההסכם הסופי לדיון בממשלה על מנת לתת גיבוי תקציבי.

בפגישה שנערכה הערב בין שר האוצר ישראל כ"ץ לבין יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים בהסתדרות ענבל חרמוני והצוותים המקצועיים במשרד האוצר, הוחלט כי עד יולי 2021 העובדים הסוציאלים יקבלו מענקים והמשרות החלקיות יוגדלו. בקיץ הבא, הם צפוים לקבל תוספת של 200 מיליון שקלים בפעימה ראשונה להעלאת שכרן. כמו כן, אושר תקציב המוגנות בגובה 70 מיליון שקלים לשנה הקרובה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: "התנהלות הדיונים בוועדת הקורונה – תביא אותנו לסגר"

12 שנות מאסר לנהג שדרס למוות את הנער אילון שלו אמסלם בת"א

מאסר עולם למחבל שדקר למוות את ארי פולד בצומת גוש עציון

מחאתעו''סיות בצומת האלוף שדה
מחאתעו''סיות בצומת האלוף שדה | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר הערב איים יו"ר ההסתדרות כי אם המשבר בינם לבין האוצר לא ייפתר בקרוב - "מקומות עבודה נוספים מהמגזר הציבורי יצטרפו לשביתה כסולידריות". הערב צפוייה להתקיים פגישה בין שר האוצר ישראל כ"ץ לבין מארגני המאבק.

בפגישה שהתקיימה בינו לבין מארגני המחאה, החליט בר דוד להפעיל את קרן השביתה, כך שכל עובד ששובת יקבל המחאה על סך אלף שקלים. "יו"ר ההסתדרות הביע את תמיכתו והזדהותו עם שביתת העובדות והעובדים הסוציאליים, ואמר כי ההסתדרות תמשיך ותעמוד מאחורי המאבק המוצדק שלהם ותתמוך בו בכל אמצעי שיתאפשר", לשון ההודעה.

העובדים הסוציאליים, כאמור, שובתים מזה כשבועיים במחאה על קריסת שירותי הרווחה, מגיפת האלימות כלפיהן, העומסים והשכר הנמוך. ביום חמישי הן הפגינו בעשרות צמתים ברחבי הארץ ואף חסמו את הרכבת הקלה שבירושלים.

Whatsapp Image 2020 07 12 At 1
מחאת עובדות סוציאליות בצפון | צילום: מועצה אזורית עמק הירדן
מחאת עובדים סוציאלים
מחאת עובדים סוציאלים | צילום: חדשות 13