החרפת צעדים: קניוני ביג יצטרפו למחאה וישבתו ליום אחד

הנהלת מרכזי הקניות "ביג" הודיעה על הצטרפות למחאה נגד חקיקת המהפכה המשפטית וסגירת המרכזים ביום שלישי, בטענה כי "החקיקה תהווה פגיעה בוודאות העסקית של ישראל". במקביל, סגלי האוניברסיטה העברית ות"א פרסמו מכתבים וקראו לפעולה

זמן צפייה: 06:15

הנהלת מרכזי הקניות "ביג" הודיעה הבוקר (ראשון) כי קניוני "ביג" ייסגרו ביום שלישי הקרוב במחאה על קידום חקיקת המהפכה המשפטית וההצבעה על ביטול עילת הסבירות שצפויה להתקיים מחר בכנסת. בהודעת החברה נכתב: "אם החוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל, וצעד נוסף בדרך  לדיקטטורה".

"חקיקה כזאת תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל", הוסיפו בהודעה, "ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל. על מנת למחות באופן חריג ולמנוע את העברת החקיקה המושחתת הזו, אנו  נשתתף ביום ההשבתה שמתוכנן ביום שלישי. מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת יושבתו וייסגרו".

ההודעה נחתמה במסר חריף: "כשהמדינה רועדת ונקרעת מבפנים אין באפשרותנו לשבת על הגדר ובעת הצורך ועם התקדמות החקיקה והביזה של הקופה הציבורית אותה אנו מממנים אף נחריף את צעדנו".

בעקבות ההודעה קרא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להחרים את מרכזי הקניות של ביג ובתגובה, "מטה הצרכנות הליברלי" קרא לחבריו לרכוש במרכזי ביג השונים: "מטה הצרכנות הליברלי, שהקים יאיא פינק, יעמוד כחומת הגנה לכל עסק שה'בנגבירים' ירדפו".

מרכז קניות ביג
מרכז קניות ביג | צילום: יח''צ

במקביל, כ-500 חברי סגל באוניברסיטה העברית בירושלים ועוד מאות חברי סגל באוניברסיטת תל אביב פרסמו מכתבים ובהם קראו להיאבק בתוכנית הממשלה ובהצעת החוק לביטול עילת הסבירות. "היוזמה לקבוע בחוק שאין כל סמכות לבחון את הסבירות של כל החלטה של שר או של הממשלה צפויה להביא להשחתה מוחלטת של השירות הציבורי", כתבו.

"היוזמה נועדה לאפשר לממשלה לפטר שומרות סף, כמו היועצת המשפטית לממשלה, ולמנות אנשים לתפקידים בכירים על יסוד שיקולים מפלגתיים בלבד. הסמכת הממשלה לפעול בחוסר סבירות צפויה לגרום לכך שהממשלה תפעל בשרירותיות ובגחמנות, באופן רשלני, לקידום אינטרסים צרים ותוך פגיעה קשה באינטרס הציבורי ובחובה לנהוג בשוויון".

אוניברסיטה בישראל
אוניברסיטת תל אביב | צילום: חדשות 13

"המאבק הציבורי בצעדי הממשלה נועד להגן על הציבור כולו. זה אינו מאבק של קבוצה זו אחרת, שמבקשת להשיג לעצמה הטבות או פטורים. זהו מאבק של נשים וגברים שמסכנים עצמם למען הכלל. הקריאה של שרים, ובהם מי שאמונים על פעילות המשטרה, לפגוע בציבור זה היא פסולה, והיא ביטוי לאינטרס הצר של השרים להשתיק את המאבק הציבורי. החתומים על עצומה זו מחויבים להשתתף באופן פעיל במאבק, לתמוך בציבור הסטודנטיות והסטודנטים ששותפים במאבק באופן מעורר השראה, ולפעול לקידום שוויון והגנה על זכויות האדם".