דרישת אמסלם וקרעי לדירקטורים לדואר מעוכבת: "מינויים פוליטיים"

פרסום ראשון: מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים מעכבת את מינויים של ארבעה דירקטורים לדואר ישראל בטענה שמדובר במינויים פוליטיים. אחד מהמועמדים הוא חבר מרכז הליכוד, אחת נוספת נשואה לחבר המרכז ומועמדת שלישית העידה לטובת נתניהו בתיק 4000

דואר ישראל
דואר ישראל | צילום: שאטרסטוק

מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים מעכבת מינויים של ארבעה דירקטורים מהליכוד לדואר ישראל שטענה שמדובר במינויים פוליטיים - כך פורסם לראשונה היום (רביעי) בחדשות 13. מדובר בדרישת שר התקשורת שלמה קרעי והשר דודי אמסלם מהליכוד למנות ארבעה דירקטורים לדואר ישראל - לאחר שרק השבוע הדיחו את יו"ר החברה מישאל וקנין.

לדברי רוזנבוים, שניים מהמועמדים הם בעלי זיקה פוליטית ישירה למפלגה: דוד בר יוסף הוא חבר מרכז הליכוד ואיריס שחר נשואה לחבר מרכז הליכוד. מועמדת נוספת, ד"ר יפעת בן-חי שגב, העידה לטובת ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000 ונפתחה בדיקה מול משרד המשפטים אם מדובר בהטבה.

‏עמדתה העקרונית של רוזנבוים היא שבתקופה רגישה של הפרטה, יש למנות דירקטורים במשורה - ורק ככל שיש להם ידע בהליכי מכירה, מיזוג והעברת בעלות. לכן, הרשות צפויה להתנגד לבקשתם של קרעי ואמסלם בניסיון למנוע פוליטיזציה בדואר.

שלמה קרעי
שלמה קרעי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בין אמסלם לרוזנבוים היה בתחילת החודש עימות מתוקשר, לאחר שהשניים פרסמו מכתבים שיועדו אחד לשנייה. בפעם האחרונה, בתחילת החודש, אמסלם שלח מכתב חריף לרוזנבוים ותקף: "אני מבקש ממך לא לפנות אליי יותר, את מוזמנת להמשיך לפנות לחברך הטוב ושותפך לפוטש גיל לימון" - בהתייחס למשנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

"לאור ההתנהלות הקלוקלת שלך אני מבקש ממך לא לפנות אליי יותר", כתב אמסלם. "לא אהיה שותף למשחק הזה שאת משחקת בו. בהמשך להתנהלותך השערורייתית, המעלה אף חשד חמור לעבירות על טוהר המידות, אני מסיר אחריותי ממך ולא מעוניין עוד במכתבייך התכופים. את מוזמנת, כאמור, להמשיך לפנות למנהלך הישיר, חברך הטוב, ושותפך לפוטש גיל לימון".

בנימין נתניהו ודוד אמסלם
רה''מ בנימין נתניהו וחה''כ דוד אמסלם | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המאבק בין רוזנבוים ואמסלם הוא בעיקר סביב סמכויות. לטענת אמסלם, רוזנבוים לא עירבה אותו בהדחת יו"ר הדואר מישאל וקנין, הדחת מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר ופסילת יועמ"ש נתיבי ישראל, עו"ד אלעד ברדוגו. בנוסף, בין השניים היו אי הסכמות על חלוקת בונוסים בחברת רפאל ובהרכב נבחרת הדירקטורים.

אמסלם מונה לאחראי על רשות החברות על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא שלח לרוזנבוים מכתב בשבוע שעבר בו תקף את התנהלותה - וזו השיבה לו ביום ראשון האחרון במכתב משלה בו טענה כי התנהלותו של אמסלם "פוגעת במעמדה ובתדמיתה של הרשות, וכן במעמדם ובכובדם של מנהליה ועשרות עובדיה המסורים".