האוצר נגד השובתים: עובדים שייעדרו ביום שני לא יקבלו שכר

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אפי מלכין, פרסם היום הודעה מטעמו ובה התייחס לשביתה במשק שמתכננים ארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית ביום שני הקרוב: "אין לשלם שכר לעובד אשר ייעדר מעבודתו או שיימנע מביצוע עבודתו"

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב. יום שבת | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אפי מלכין, פרסם היום הודעה מטעמו ובה התייחס לשביתה במשק שמתכננים ארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית ביום שני הקרוב. "בהמשך לפרסומים שונים בתקשורת בדבר כוונות לערוך מחאות שיבואו לידי ביטוי בהיעדרות מהעבודה", הדגישו במשרד כי "אין לשלם שכר לעובד אשר ייעדר מעבודתו או שימנע מביצוע עבודתו".

"זאת, למעט אם מדובר בהיעדרות שמזכה בתשלום בהתאם לכללים הרגילים החלים לעניין זה (כגון: ניצול חופשה שנתית שאושרה מראש או היעדרות עקב מחלה)", הוסיפו במשרד האוצר.

Whatsapp Image 2023 02 06 At 1
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום שלישי האחרון, ארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו כי ביום שני ישביתו את המשק ויקיימו הפגנות בירושלים וברחבי הארץ. "בשבת תתקיים מחאת ענק בקפלן", הוסיפו. שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר במסיבת העיתונאים כי "ממשלת ישראל לא חוקית. דגל שחור מתנוסס מעליה".

לדברי ארגוני המחאה, "עשרות ארגונים, חברות והתארגנויות אזרחיות החברות במטה המאבק הכריזו היום על יום השבתה ביום שני הקרוב, היום בו אמורים לעבור חוקי הדיקטטורה הראשונים. באותו יום אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות לעלות לירושלים להפגין מול הכנסת כבר מהשעה 12:00. בנוסף יתקיימו מוקדי מחאה בערים המרכזיות. בשבת הקרובה תערך הפגנת ענק בקפלן והפגנות ברחבי הארץ".