שר האוצר: בקרוב ישולמו מענקים נוספים לעצמאים ומובטלים

כ"ץ הנחה את משרדו לגבש תוכנית לסיוע מוגבר, שתכלול ככל הנראה את הגדלת דמי האבטלה באופן חד פעמי והקדמת המענק לעצמאים. גורם באוצר: "יש מציאות של סגר מתמשך וצורך בסיוע נוסף למי שנפגע"

זמן צפייה: 01:25

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע היום (שלישי) כי הנחה את אנשי משרדו לגבש תוכנית לסיוע מוגבר בחודשים הקרובים לעצמאים ולמובטלים, בעקבות התמשכות הסגר והפגיעה הקשה הצפוייה בעצמאים ובעסקים, ויציאת עובדים רבים לחל"ת. לדבריו, התוכנית תכלול תוספת מקדמות ומענקים חודשיים בסך אלפי שקלים למובטלים בעלי שכר נמוך, עד לגובה תקרה שתקבע, שנמצאים תקופה ממושכת בחל"ת, או הוצאו אליה בזמן האחרון.

לחדשות 13 נודע כי עיקרי התוכנית הם הגדלת דמי האבטלה באופן חד פעמי, שישולמו גם לאלה שיחזרו לעבודה לפני שיקבלו אותו, והקדמת המענק לעצמאים לחודש הזה, במקום לנובמבר. עלות התוכנית - כמיליארד שקלים.

גורם באוצר סיפר כי "היום קיימנו מספר התייעצויות בנושא, השר הבהיר את העקרונות הנדרשים וביקש להכין נתונים והצעות לצעדים מתאימים ומחר תתקיים ישיבה בנושא. שר האוצר הבין שלצד המאבק המרכזי שהוא מנהל על פתיחת המשק והעסקים הקטנים יש מציאות של סגר מתמשך ויש צורך בסיוע נוסף למי שנפגע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ-100 מאובחנים ביום: התפרצות קורונה בבסיס הטירונים של כפיר

"מענק תינוק": סינגפור מציעה כסף למי שיביא ילדים בזמן המגפה

מדריד, פריז וניו יורק: ברחבי העולם חוזרים אל הסגר וההגבלות

ישראל כ''ץ
ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

העיקרון המנחה של התוכנית יהיה כי במידה והסגר יסתיים לפני סיום תקופת הזכאות למענק הנוסף, כפי שתקבע, יוכל העובד לחזור למקום עבודתו ומענק הזכאות ישולם לו כתוספת שכר תוך כדי עבודתו. התוכנית תבוא בנוסף למענקים הקבועים שניתנים במסגרת רשת הביטחון הכלכלית והמענקים לשימור עובדים שניתנו למעסיקים שישמרו את העובדים במקום עבודתם ודמי האבטלה המשולמים לכל מובטל עד אמצע השנה הבאה והמענקים למקבלי מס הכנסה שלילי, שכבר החלו להיות משולמים.

השר כ"ץ אף הבהיר כי "הדבר החשוב ביותר מבחינתו הוא לאפשר לעסקים הקטנים ולעסקים שאינם מקבלים קהל לשוב לעבודתם מיד לאחר חג הסוכות ושבכוונתו להוסיף ולהיאבק על עמדה זו בדיונים ובהכרעות הצפויות בנושא בישיבת קבינט הקורונה הקרובה".