קבינט הקורונה פוזר ללא החלטות: השרים יתכנסו שוב ביום ראשון

בפתח הישיבה הבהיר רה"מ שהחלטות יתקבלו רק בשבוע הבא, ותמך בהצעת דרעי לקצר את תקופת הבידוד לשבעה ימים. משרד הבריאות הביע הסתייגות מיישום עוצר לילי, כחול לבן גם התנגדה למהלך

זמן צפייה: 08:45

קבינט הקורונה התכנס היום (חמישי), אך פוזר מבלי שקיבל החלטות. בפתח הישיבה ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו  כי החלטות על הקלות יתקבלו רק ביום ראשון. השרים דנו במתווה החזרה ללימודים בכיתות ה'-ו' ולב צעדים נוספים לבלימת העלייה בתחלואה, בהם עוצר לילי. משרד הבריאות העלה מספר התסייגויות בנוגע למהלך זה, שכן הוא אינו אפקטיבי מספיק במניעה של חתונות ואירועים דומים.

בכחול לבן התנגדו להטלת עוצר לילי. גנץ אמר לשרי מפלגתו החברים בקבינט הקורונה כי יש לקדם את הנושאים הבאים: הורדת סף הכניסה של יישובים אדומים לסגר – מערכת הביטחון ופיקוד העורף יכנסו ביישובים אלו לסיוע מוגבר, קידום מיידי של העלאת הקנסות כפי שסוכם בישיבות הקבינט, פתיחה של אזורי המסחר הפתוחים ביישובים הירוקים ופתיחת כיתות ה'-ו' ביישובים הירוקים.

במהלך הדיון התייחס שר הבריאות יולי אדלשטיין לאספקת החיסונים, והודיע כי החיסונים צפויים להגיע לישראל ברובם באפריל או במאי 2021.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברקע היוזמה הממשלתית: האם העוצר הלילי שנוסה באירופה יעיל?

במל"ל מציעים עוצר לילי מ-22:00 – משרד הבריאות מתנגד למתווה

החל מהלילה: הבידוד יקוצר ל-12 ימים – כפוף ל-2 בדיקות שליליות

בנימין נתניהו וישראל כ''ץ
בנימין נתניהו וישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

שר הפנים אריה דרעי אמר לחברי הקבינט: "אני מציע לקצר את ימי הבידוד לשבעה ימים. אנשים לא משתפים פעולה בחקירות האפידמיולגיות, כדי לא להכניס חברים לבידוד. אני משוכנע כי אם נוריד את הבידוד לשבעה ימים, כולל בדיקה לפני ואחרי, זה יעזור לשיתוף פעולה של הציבור וייתן כלי חזק מאוד לבלימת התחלואה". ראש הממשלה נתניהו הביע תמיכה ברעיון.

עוד הצהיר דרעי בקבינט: "אני ותיק מאוד בממשלה ובקבינט, ואני לא זוכר שפקידים בכירים, שכבודם במקומם מונח, יטיחו האשמות בחברי הקבינט כמו למשל שהם יביאו עלינו סגר שלישי. אני יכול לקבל ביקורת של שר הבריאות, זה תפקידו, אבל שפקידים יטיחו בתקשורת ובאופן גלוי האשמות כאלה - זה לא מקובל". נתניהו הביע תמיכה בדברי שר הפנים: "לא היתה ממשלה שנתנה כך לפקידים להתבטא באופן חופשי".

שר הפנים אריה דרעי
שר הפנים אריה דרעי | צילום: חדשות 13

לקראת כינוס הקבינט תקף שר האוצר ישראל כ"ץ את התנהלות משרד הבריאות: "מנהל מלחמת חורמה בלתי מוצדקת מול הקניונים, אחרי שעיכב סתם את פתיחת חנויות הרחוב - ומעכב כעת שלא לצורך את פתיחת מרכז המסחר הפתוחים".

לדבריו, "אין כעת שום סיבה שלא לאפשר לקניונים לפעול בהתאם למדדי התחלואה הצפויים עד ליום שלישי הבא, ובהתאם לכל כללי התו הסגול המוקפדים ביותר. ובכך לאפשר החזרת עשרות אלפי מובטלים לעבודה והחזרת פעילות למשק בהיקף של כחמישה מיליארד שקלים בחודש. שר האוצר הוסיף כי "כל ניסיון לקשור בין פתיחת המסחר לבין פתיחת מערכת החינוך לגילאים נוספים, הוא שגוי ואינו במקומו".

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי 734 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-321,684 בני אדם. כעת בארץ, 8,105 מאומתים פעילים, בהם 312 במצב קשה, מתוכם 137 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-2,700.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 39,691 בדיקות - 1.9% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 108 מהחולים מוגדר בינוני, 564 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 541 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 137 אחיות ו-85 רופאים.

אתמול פורסם כי על פי הצעת המטה לביטחון לאומי, שבה דן ראש הממשלה בנימין נתניהו, העוצר הלילי המוצע יוטל משעה 22:00 בלילה עד 5:00 בבוקר - במטרה לצמצם את מקדם ההדבקה. ראשי המערכת הרפואית מתנגדים למתווה זה, וטוענים שמדובר בצעד בעל יעילות נמוכה - היות שבלאו הכי אין כעת בישראל בתי קפה, מסעדות ואולמות אירועים שמתפקדים בשעות אלה.

כפשרה, מציע משרד הבריאות להקדים את מועד כניסת העוצר ל-19:00 - כך שתהיה השפעה על הפעילות הכלכלית במשק, וזאת בתמורה לצעד של פתיחה במשק: למשל כיתות ה'-ו', או חידוש המסחר בקניונים ובשווקים. במשרד האוצר לא מסכימים לעסקה מעין זו, ומבקשים להתקדם לשלב הבא בהקלות הצפויות.

ראש המל''ל מאיר בן שבת
ראש המל''ל מאיר בן שבת | צילום: חדשות 13

כאמור, בדיון יובא לאישור גם מתווה משרד החינוך לחזרה ללימודים. על פי המתווה, כיתות א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות, 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום. כיתות ג'-ד' יישארו ללא שינוי. הלמידה תתקיים בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום. בכיתות ה'-ו' תתקיים הלמידה בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות 3 ימים בשבוע, לפחות 14 שעות שבועיות.

בכיתות י''א-י''ב תתקיים הלמידה בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע. צהרונים – תלמידי כיתות א'-ב' המשתתפים בצהרון, ישהו באותה כיתת אם שעמה שהו בשעות הלימודים, ללא מעבר בין קבוצות. פעילות בשטח פתוח - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח. הן תתקיימנה כפוף לתקנות, לפיהן קבוצה תכלול 19 תלמידים לכל היותר.