בניגוד להנחיות: רשת מרכזי ביג תפתח ממחר את המרכזים המסחריים

למרות שקבינט הקורונה בחר שלא להקדים את פתיחת המסחר - הרשת הודיעה כי אין בכוונתה לחכות יותר לשלב הבא בהקלות. רשת "צים" הודיעה גם היא שתפתח. כ"ץ: לפתוח את החנויות ביום שלישי הקרוב

זמן צפייה: 05:29

פרסום ראשון: רשת מרכזי "ביג" הודיעה הבוקר (ראשון) כי בכוונתה לפתוח מחר את המרכזים המסחריים, זאת בניגוד להחלטת קבינט הקורונה שלא להקדים את פתיחת המסחר ולהמתין עם הצעד עוד כמה ימים. "בממשלה פשוט לא מבינים את עוצמת הפגיעה", הסבירו ברשת את ההחלטה. מעט מאוחר יותר, גם רשת "צים" הצטרפה להחלטת "ביג", והכריזה כי מחר ייפתחו מתחמיה.

"הם מושכים את הפתיחה מחדש כמו מסטיק - זאת למרות שברור וידוע שההדבקה בחנויות מועטה וכללי התו הסגול נשמרים בקפדנות בחנויות הפועלות באוויר הפתוח". ברשת הוסיפו כי נמאס להם "לקחת אחריות פעם אחרי פעם ולמצוא את עצמנו לבד. נמאס לנו מהתחושה שאנו הופכים מהוגנים לפראיירים. נגמר לנו הרצון והסבלנות לתמוך בכולם במקום בממשלה".

זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת. התעקשות...

פורסם על ידי ‏ישראל כ״ץ - Israel Katz‏ ב- יום ראשון, 1 בנובמבר 2020

 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בצפון: שלושה גברים אותרו ירויים ליד שמורת תל דן

"זכות גדולה": היום – הניסוי הראשון בבני אדם לחיסון הישראלי

כיתות א'-ד', צימרים ובתי כנסת: היום – השלב השני בהקלות הסגר

רשת ביג הודיעה: נפתח את החנויות בניגוד להחלטת הקבינט
רשת ביג הודיעה: נפתח את החנויות בניגוד להחלטת הקבינט

במכתב התקיף אותו הפיצה הרשת, נכתב עוד כי "הממשלה משחקת בנו, בכם. מבקשים עוד כמה ימים ועוד כמה ימים בגלל היסטריה וניתוק של משרד הבריאות וחוסר יכולת או רצון של מר נתניהו לקבל החלטה".

"טוענים טענות מטופשות שחנויות ברחוב שונות מהחנויות במרכזי קניות גדולים, זאת למרות שבמרכזים הללו ניתן ואף הוכח שההקפדה והשליטה טובות עשרות מונים מאשר בחנויות הרחוב. שטח החנויות גדול יותר ולכן קיימת האפשרות לשמירה על כללי הריחוק החברתי", סיכמו.

קניון ביג באשדוד
קניון ביג באשדוד | צילום: חדשות 13

בינתיים, שר האוצר ישראל כ"ץ מנסה להגביר את הלחץ על פתיחת המשק, ובפוסט שפרסם כתב: "זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת".

השר טען כי "התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי", ואף האשים כי התעקשות זו "מובילה לאנרכיה והעדר פיקוח, שרק יגבירו את התחלואה", כלשונו. "את מוקדי ההדבקה יש לאתר ולאכוף במקומות אחרים", סיכם.

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

כאמור, ההחלטה של הרשת באה בניגוד להחלטת קבינט הקורונה, אשר הכריע ביום שישי כי פתיחת העסקים הקטנים תידחה עד ל-8 בנובמבר. בדיון, שר האוצר דרש לפתוח את החנויות כבר ביום היום, ואילו שר הבריאות התעקש לשמור על התאריך שנקבע במתווה המקורי, 15 בנובמבר. בינתיים הוחלט לדון בנושא בשנית אם וכאשר נתוני התחלואה ירדו אל מתחת ל-500 נדבקים ביום.