התחזית: שלג כבד בשעות הלילה; בי-ם טרם הוחלט אם לקיים לימודים

מזג האוויר יוסיף להיות סוער. השלג ייחלש בהדרגה ובמקומו יחל לרדת גשם מהצפון ועד לנגב • כבישי הגישה לירושלים עשויים להיחסם • בצפון מעריכים: מפלס הכנרת יעלה - ייתכן שסגר דגניה ייפתח

זמן צפייה: 12:33

מזג האוויר: היום (חמישי) ירדו גשמים מדי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, וייתכנו סופות רעמים יחידות. השלג יתמעט וייפסק בהדרגה במהלך היום. במדבר יהודה ובים המלח קיים חשש לשיטפונות. במהלך היום, גם הגשם ייחלש בהדרגה.

על פי התחזית, עד מחר בבוקר ייערמו כ-70 סנטימטרים של שלג ברמת הגולן, כ-40 בגוש עציון, 25 בצפת וכ-20 סנטימטרים שצפויים להיערם בירושלים. נכון לשעה זו, בבירה עדיין לא הוחלט אם לקיים מחר את הלימודים בעיר. ההחלטה הסופית תתקבל רק בשעות הבוקר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האישור החריג שנתן דרעי לפתיחת מעבר טאבה – למשפחתו של רב מוכר

ישראל מאשרת: מגעים בתיווך רוסיה לשחרור צעירה שחצתה לסוריה

השוטר שמואשם בגרימת מותו של סלומון טקה לא יועסק במערך הכבאות

כוורות ברמת הגולן המושלגת
כוורות ברמת הגולן המושלגת | צילום: מכוורת גליל דן

בשעות הקרובות, ייתכן כי כל כבישי הגישה לירושלים ייחסמו. בתוך כך, משטרת התנועה כבר ערוכה עם מפלסות לפינוי השלג שיצטבר בדרכים. בינתיים בצפון, השלג הכבד שירד באזור צפוי להעלות את מפלס הכנרת באופן משמעותי כבר בסוף השבוע הקרוב. בשל כך, ברשות המים וחברת "מקורות" קבעו לדון בשבוע הבא בפתיחת סכר דגניה.

ובשיא הסופה, המשטרה נערכת כבר לסוף השבוע שבו, כך נראה, מטיילים רבים ירצו לראות את השלג בצפון או לבקר ב"דרום אדום" - מה שלפי החשש יצור פקקי ענק. בשל כך, רוב הכוחות יתרכזו בעיקר במוקדים הללו.

פתיחת צירים ברמת הגולן
פתיחת צירים ברמת הגולן | צילום: חברת נתיבי ישראל

בריאיון לחדשות 13, סיפר ניצב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי כיצד נערכו הרשויות לשיא הסערה - זאת בניסיון למנוע מאירועי 2013 לחזור על עצמם בשנית: "המשטרה, הכבאות, הרשויות המקומיות - כולם ערוכים יותר טוב. היו הערכות מצב בין-ארגוניות, ויש שיתוף פעולה בין כל הארגונים".

"הכבאים פרוסים בכל הארץ - גם בשטחים וגם בנחלים", הוסיף שמחי. "לשמחתי, כל הרשויות המקומיות פעלו יפה מאוד בפינוי השלדים, וגם הציבור מתנהג באחריות". כאן, קרא לכל מי שיכול - להישאר בבית ולא לסכן את עצמו לשווא. "מי שלא צריך ליסוע, שלא יצא החוצה - וכך נעבור את היומיים האלה בבטחה".

במחוז יו"ש של כיבוי האש, שם תגברו את הצוותים בלוחמים נוספים, קראו לציבור לשמור על כללי הזהירות בימים אלו, ולהרחיק את אמצעי החימום בבית מחומרים דליקים, לכבות את מכשירי החימום בעת יציאה מהחדר, להתקין גלאי עשן בבית לגילוי מוקדם של שריפה, והבהירו: חל איסור מוחלט להניח בגדים או שמיכות על רדיאטור או מפזר חום.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1702212149 ' autoplay='0' credit='' desc='תחזית מזג האוויר' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1613596113/4swcqo_dsly0s.png' kid='1_yixpmsrj' kid='1_yixpmsrj' duration='30'']

הטמפרטורות המקסימליות החזויות להיום: הרי הצפון – 6 מעלות, הכינרת – 15, נצרת – 11, חיפה – 12, תל אביב – 14, השפלה – 14, אריאל – 6, ירושלים – 5, באר שבע – 12, הרי הנגב – 8, ים המלח – 17 ואילת – 18 מעלות.