אלפים הפגינו נגד האלימות בחברה הערבית: "דורשים למגר הפשיעה"

לאחר העימותים בשבוע שעבר, אלפים מהמגזר יצאו פעם נוספת לרחובות. חברי כנסת ממרצ ומהרשימה המשותפת לקחו חלק במחאה. כמה מפגינים מנעו מח"כ מנסור עבאס לקחת חלק בהפגנות

זמן צפייה: 01:26

בשבוע השמיני ברציפות: אלפי בני אדם מחו היום (שישי) באום אל-פחם נגד אוזלת ידה של הממשלה בטיפול האלימות בחברה הערבית. למקום הגיעו חברי כנסת מהרשימה המשותפת, וכן ממפלגת מרצ.

כמה מפגינים ניסו למנוע מח"כ מנסור עבאס לקחת חלק בהפגנות. "חבורה קטנה מחוץ לאום אל-פחם ממפלגות מתחרות החליטה לשבש את ההפגנה ונקטו באלימות שנגדה באנו להפגין", מסר עבאס לאחר מכן. "אנחנו נמשיך במאבקנו נגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית".

המפכ"ל וצמרת המשטרה פיקדו על האירוע. לטענת המשטרה, כמה מפגינים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר השוטרים. "המשטרה תאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר התפרעויות אלימות והפרות סדר בניגוד לחוק*, הבהירו במשטרת ישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "מעדכנים את תוכניות תקיפת אתרי הגרעין באיראן"

דיווח בצרפת: גבר חמוש בסכין נעצר ליד בית ספר יהודי במרסיי

3,628 נדבקים ביממה, 4% מהבדיקות חיוביות; מקדם ההדבקה – 1.01

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2103051420' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1614943620/56duid_neskhr.png' kid='1_fgg48dly' duration='45']

חבר הכנסת יוסף ג'בארין, אשר נפגע בגבו בשבוע שעבר מרימון הלם שנורה לעברו על ידי כוחות המשטרה במהלך הפגנה שהתקיימה בדיוק באותו הנושא, הגיע גם הוא לקחת חלק, ומסר: "אנו דורשים תוכנית אמיתית למיגור הפשיעה במקום הפייק-תכנית של נתניהו, שאפילו לא מדברת על ריסוק ארגוני הפשע ונעדרת מענים ראויים בחינוך, דיור ורווחה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2103051430 ' autoplay='0' credit='' desc='המפגינים בקריאות נגד מנסור עבאס' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1614947670/48bmln_unt4tg.png' kid='1_zbz1pvr5' duration='36']

מי שעוד הגיע הוא חבר הכנסת יאיר גולן, שסיפר: "באתי לאום אל-פחם עם כל מרצ כדי להראות סולידריות עם החברה הערבית שסובלת מאלימות והזנחה קשה".