רוכב אופניים נהרג מפגיעת רכב בשומרון, הנהג החשוד הסגיר עצמו לרשות

בשעות הבוקר המוקדמות נמצא רוכב אופניים מוטל על הכביש בין חריש לקציר. פרמדיקים של מד"א ביצעו בו החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו. כעבור כמה שעות הסגיר עצמו גבר מהכפר ברטעה למשטרה הפלסטינית וטען כי הוא הנהג שהיה מעורב בתאונה

הרכב הפוגע בתאונת הפגע וברח בצפון השומרון בה נהרג רוכב אופניים
הרכב הפוגע בתאונת הפגע וברח בצפון השומרון בה נהרג רוכב אופניים | צילום: הצלה יהודה ושומרון

רוכב אופניים בן 40 נהרג הבוקר (שני) לאחר שנפגע מרכב בכביש המוביל מהישוב חריש לכיון קציר. פרמדיקים של מגן דוד אדום ביצעו באיש פעולות החייאה אך בסופן נקבע מותו של הרוכב. הפרמדיקים דיווחו מהזירה כי ככל הנראה נההרוג מצא במקום מספר שעות לפני שהתקבל הדיווח.

כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות התאונה. כעבור זמן מה הגיע גבר מהכפר ברטעה למשטרה הפלסטינית והסגיר את עצמו בטענה שהוא זה שפגע ברוכב האופניים. הוא השאיר את הרכב בכפר ולאחר מכן הסגיר את עצמו.

ישראל הגישה בקשה לרשות הפלסטינית לחקור את הנהג החשוד בפגיעה ברוכב האופניים. זהו השלב הראשון בהליך המשפטי, ובמידה ויוחלט להגיש כתב אישום נגדו ישראל תבקש מהפלסטינים להסגיר לידיה את הנהג.

ברטעה הינו כפר ערבי מחלוק ליד עירון. חלקו המערבי מצוי בתחומי מדינת ישראל ותושביו הם אזרחי המדינה בעלי תעודת זהות כחלוה. אולם חלקו המזרחי נמצא בתחומי יהודה ושומרון ותושביו הם תושבי הרשות הפלסטינית.

הבוקר נפצעו שלושה בני אדם לאחר שנהגת איבדה שליטה על רכבה והתנגשה בעץ בכביש שבין כפר קנא לבית רימון. בין הפצועים ישנו גבר שנפצע באורח בינוני עד קשה, אשר פונה באמצעות מסוק לבית חולים. הנהגת עצמה נפצעה באורח בינוני ונוסע נוסף נפצע קל. בוחן תנועה של המשטרה הגיע לזירת התאונה ופתח בבדיקת נסיבותיה.