בדיקה: פערים עצומים במחיר בין אירוע עסקי לחתונה

חתונה זה עסק יקר, ויש מי שמוודא שהיא תישאר כזאת. בדיקת חדשות 10 מעלה שיש הפרש של עשרות אחוזים במחיר בין הפקת חתונה לבין הפקת אירוע עסקי: גם כשמדובר באותו אולם, באותו תקליטן, ובאותו צלם. באחד האולמות נרשם פער של יותר מ-22,000 שקלים

חתונה
חתונה | צילום: אימג' בנק / Getty Images

(7 דקות)

האם חתונות באמת חייבות לעלות כל כך הרבה? שתי חברות מערכת חדשות 10 נשלחו להתעניין בשני אירועים שונים אצל אותם ספקים: אחת התעניינה בעריכת חתונה, והשנייה באירוע עסקי.

באולם אירועים בחולון קיבלה חברת מערכת הצעה משתלמת במיוחד לחתונה: 165 שקלים למנה. אבל חברת המערכת שביקשה לערוך שם אירוע עסקי קיבלה הצעה אטרקטיבית בהרבה: 150 שקלים לאדם. גם התוספת על שירותי הגברה ותאורה שונה: עבור מתן השירותים האלה באירוע עסקי ייגבו מכם 2,000, ובחתונה 3,000. גם בגן אירועים בהרצליה המצב דומה.

לעתים הפער לא רק משמעותי - הוא אפילו מוגזם. בגן אירועים אחד התקבלו בהפרש של שעה שתי תוצאות שונות בתכלית לאותו אירוע. באירוע של 250 נדרש סכום של 53,250 שקלים, ולאירוע עסקי 30,890. הפערים, גם אם לא גדולים עד כדי כך, נשמרים גם בבדיקה של מעצבי שיער, תקליטנים וצלמים.

אורית קלייר ארזי, מנכ"לית חברת הייעוץ Bosspproblem, מסבירה מדוע הישראלים מוכנים לשלם הרבה יותר על חתונה: "אין לנו חשיבה כלכלית, אנחנו באים לזה ממקום אמוציונלי. זאת אומרת, אנשים באים לחתונה עם הפנטזיות שלהם. הרבה פעמים זה אפילו לא הפנטזיות שלהם, זה משהו הוליוודי".