האמהות השכולות מהפיגוע והשריפה נפגשו: "הם במקום הכי טוב"

מאות מנחמים באו לסוכת האבלים של אביבית שאער, שאיבדה את משפחתה בשריפה בביתם ברחובות. אחת המבקרות הייתה אווה סנדלר שבעלה ושני ילדיה נרצחו בפיגוע בטולוז. "מאמינה שהקב"ה באמת אוהב אותנו וכל מה שהוא עושה זה לטובה", אמרה אביבית שאער. "אנחנו לא צריכים לדאוג להם", השיבה אווה סנדלר

שריפה בבית ברחובות בו נהרגו אב ו-5 ילדיו
שריפה בבית ברחובות בו נהרגו אב ו-5 ילדיו | צילום: ארז כרמל - כיבוי אש

"ברור לי שזו סוג של כפרה על עם ישראל", כך נשמעת היום אביבית שאער, שרק אתמול קברה את חמשת בני משפחתה שנספו בשריפה ברחובות. "אנחנו אלה שנמצאים עכשיו בסרט שגם אנחנו נצטרך ללכת באיזשהו שלב, אני לא יודעת אם אנחנו נגיע לאותה דרגה, לאותה רמה. אין לי ספק שהם במקומות הכי טובים. קשה לנו וחסר לנו כי מי שבאמת זה באמת סובל זה אנחנו, לא הם. הם הכי טוב להם, זה פשוט", היא הוסיפה בשיחה עם אווה סנדלר שבאה לנחם אותה היום בצהרים. סנדלר איבדה את בעלה ושני ילדיה בפיגוע בטולוז לפני שבוע וחצי. את אתהמונות מהפגישה לא משדרים - לבקשת המשפחה.

"לא צריכים לדאוג להם", השיבה לה האם השכולה מהפיגוע בצרפת. "זה מה שאני אמרתי לכולם, אני באמת מאמינה שאנחנו לא יותר רחמנים מהקב"ה, שהקב"ה באמת אוהב אותנו. כל מה שהוא עושה זה לטובה. יבוא יום ואנחנו נראה את הטובה הזאת בעזרת השם", הוסיפה אביבית שאער.

לדבריה, צריך להאמין ולסמוך על הקב"ה שהוא נתן ולקח. "כמו שהוא נתן הוא גם לוקח, יהי שמו מבורך באמת וכמה שיותר. בסיפור שלנו זה דבר שמחזק אז כמה שיותר להתחזק באמונה ובכל מה שקשור לקב"ה כי את הקורבנות האלה שהקרבנו היא (אווה) הקריבה ואני", המשיכה האישה שאיבדה את בעלה וחמשת ילדיה לפני יומיים.

היא הביעה תקווה שהם יהיו באמת קורבנות שיפתחו את הלבבות של כולם. "שבאמת נדע שאנחנו כלי בשליחותו של הקב"ה. כל המצב הזה וכל המקרים האלה זה באמת לקדש את שמו ברבים ולפתוח את הלבבות של כולם לאמונה ולהתקרבות לבורא עולם", ציינה אביבית שאער. "חבל שאנחנו לא מתעסקים רק במצבים כאלה", השיבה לה אווה סנדלר לפני שהשתיים נפרדו בחיבוק ובעיניים דומעות, כשהן מבטיחות להמשיך בחיים.

יושב ראש לשעבר, אריה דרעי, הגיע גם הוא לסוכת האבלים. "לראות שתי אמהות כאלה שאיבדו את כל המשפחה שלהן, איך שהן מחזקות אחת את השניה ואיך שהן מעודדות אחת את השניה. לראות כזו גבורה של נשים, זה אי אפשר... קשה להבין מאיפה הן מביאות את הכוח", הוא אמר.