אינטרנט או חנות? היכן זול יותר לקנות את סל המוצרים לפסח

פסח מתקרב והקרב על הכיס של הצרכנים בשיאו. לשם כך קמים יותר ויותר אתרי השוואת מחירים. אך מה קורה כשהמחיר בחנות שונה ממה שמופיע בהשוואה? וגם: איפה כדאי יותר לקנות - באינטרנט או בחנות עצמה?

מדף מוצרים ללא סוכר ומוצרים אורגנים:עוגיות של קוקימן ללא סוכר,קרקר אורז, ופלים אסם ללא סוכר, מוצרי הרדוף אורגני בשופרסל דיל ברמת גן
מדף מוצרים ללא סוכר ומוצרים אורגנים:עוגיות של קוקימן ללא סוכר,קרקר אורז, ופלים אסם ללא סוכר, מוצרי הרדוף אורגני בשופרסל דיל ברמת גן | צילום: רוני שיצר

הקרב על הכיס של הצרכנים בשיאו. בחג הפסח הקרוב הצרכנים יוכלו לבחור היכן לרכוש את סל הקניות - באינטרנט או בחנות עצמה. עם זאת, הישראלים לא נשבים בקסם ההזמנה באינטרנט אלא משתמשים בפלטפורמה רק לשם השוואת מחירים. מה קורה כשההשוואות הללו לא זהות למחירים בחנות עצמה?

אתרי השוואות המחירים הופכים להיות יותר ויותר פופולריים אך הבעיה היא שבזמן שהם מתיימרים להשוות בין המוצרים ולמצוא את הסל הזול ביותר, הם מתייחסים רק למחירים שבאינטרנט. מבדיקה של חדשות 10 של מחיר סל מוצרים בסיסי לפסח עולה כי המחירים באינטרנט שונים לאין שיעור מאלו שבחנות עצמה.

בחנויות שופרסל דיל הסל יעלה 480 שקלים אך אותו סל בשופרסל ישיר באינטרנט יעלה ללקוח כבר 569 שקלים. מדובר בפער של 18% לטובת החנות. כך גם בסניפי רמי לוי - סל שיעלה 391.5 שקלים בחנות, יעלה בקנייה באינטרנט 476 שקלים. פער של 22%. מגמת המחירים לא נוטה תמיד לרעת האינטרנט. כך, בחנויות מגה בעיר סל הקניות יעלה 573 שקלים בזמן שמי שיקנה באתר ישלם 455. הפער הוא 26% לטובת האינטרנט.