"דמך לא נשפך לחינם": הנרצחת בפיגוע הירי בברקן הובאה למנוחות

אביו של קים לבנגרונד יחזקאל ספד לבתו: "אני מצטער שלא הייתי לידך, לא הגעתי בזמן" בעלה: "תמיד תישארי החברה הכי טובה שלי". השר קרא: "באתי לומר לבעל ולתינוק סליחה"

קים לבנגרונד-יחזקאל הנרצחת בפיגוע במפעל המחזור בברקן
קים לבנגרונד יחזקאל הנרצחת בפיגוע במפעל המחזור בברקן | צילום: באדיבות המשפחה

קים לבנגרונד יחזקאל, שנרצחה אתמול (ראשון) בפיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שבשומרון, הובאה אמש למנוחות בבית העלמין בעירה, ראש העין, בנוכחות אלפי בני אדם. אמה של לבנגרונד יחזקאל, ספדה לה: "חיים שלי, מתוקה, איך לקחו אותך מאיתנו? ילדה בת 28, למה אתה לוקח לי אותה?".

בעלה, גיא, הוסיף: "אני רק רוצה להבטיח לך שלא אשכח אותך לעולם, ואגדל את קאי שלנו בדיוק כמו שרצית, ואדאג שהוא יהיה מלך כמו שרצית, אני אוהב אותך ואת תמיד תישארי החברה הכי טובה שלי". אחותה עוד אמרה: "אני לא מאמינה שלא אשמע אותך יותר, אני כבר מתגעגעת". אביה, רפאל, אמר: "אני מצטער שלא הייתי לידך, אין מצב שהיו פוגעים בך כשאני לידך, לצערי, לא הגעתי בזמן".

קים לבנגרונד-יחזקאל הנרצחת בפיגוע במפעל המחזור בברקן
קים לבנגרונד-יחזקאל הנרצחת בפיגוע במפעל המחזור בברקן | צילום: באדיבות המשפחה

סבה של גיא, בעלה של ההרוגה, אמר: "אישה שכל חייה לפניה - כל זה נמחק בירי של מטורף מהגדה. האם עם אנשים מסוגו של הרוצח אנחנו רוצים שכנות? איזו מדינה תהיה לנו אם אני לא מסוגל לתת ביטחון לעובדים, לעבודות שרוצים לחיות בכבוד? היום נפגע בסיס המשפחה של קים ושל גיא, בן נהדר השארת, בעל מסור שלא החסיר דבר".

"מדינת ישראל תבוא חשבון עם המרצח", הוסיף. "אני שואל אותך, רוצח נתעב, מדוע אזקת אותה ואחר כך ירית בה, האם כך נוהגים המוסלמים? מה השגת בזאת שרצחת שתי משפחות, השארת יתומים ויתומות, אלמנים ואלמנות? ננקום את דמך, הוא לא נשפך לחינם".

דודתה של ההרוגה, נשואה ואם לתינוק בן שנה וארבעה חודשים, הוסיפה: "לא חשבתי שאארגן לך הלוויה היום, אחרי שיחתנו בבוקר. אנחנו נחבק אתכם ואת התינוק לכל החיים. מבטיח שלעולם לא נשכח אותך".

השר איוב קרא נשא גם הוא דברים בהלוויה. "יום שחור משחור", אמר. "באתי בשם ממשלת ישראל להביע הזדהות עם המשפחה היקרה. באתי לומר לבעל ולתינוק שלא יזכה יותר לראות את אמו - סליחה". לדבריו, "אני מנסה לקדם את חוק גזר דין מוות למחבלים ולא מצליח בכך".

הלוויתה של קים לבנגרונד יחזקאל, הנרצחת מפיגוע הירי בברקן
הלוויתה של קים לבנגרונד יחזקאל, הנרצחת מפיגוע הירי בברקן | צילום: באדיבות המשפחה

זיו חג'בי, בן 35, נשוי ואב לשלושה מראשון לציון, נרצח גם הוא בפיגוע הירי. לבנגרונד יחזקאל נכפתה באזיקונים על ידי המחבל אשרף נעאלוה, ונרצחה יחד עם חג'בי, מנהל הכספים של החברה, שהיא עבדה כמזכירתו. אישה נוספת בת 54 נפצעה בינוני. הלווייתו של חג'בי תיערך מחר בשעה 14:00 בבית העלמין במושב ניר ישראל.

סמדר, עובדת החברה, סיפרה מוקדם יותר על הפיגוע וספדה לחבריה שנרצחו: "זה קרה בקומת ההנהלה. אלו חברים שלי שעובדים המחלוקת ההנהלה, הכספים והרכש. עצוב לי מאוד, הבוקר הזה קשה", אמרה סמדר. "קים הייתה אישה צעירה, עם תינוק בן שנה וחצי. אסון כבד נפל על כל קבוצת 'אלון'. קים ילדה יפהפיה, מדהימה, מקסימה. כל בוקר היא סיפרה על הילד שלה 'הנה הוא הולך והנה הוא מדבר'".

דודתה של קים, יהודית שפטר, סיפרה לחדשות עשר: "השמיים נפלו עלינו והתנפצו. קים תמיד היית חייכנית וטובת לב, ילדה מתוקה ויפה, הספיקה לשים את בנה בגן בשעה 07:15 ונפרדה ממנו לבלי שוב. לא הגיוני שנקבור את ילדנו. מישהו צריך לתת לנו תשובות".

אמו של המחבל: "הוא הלך ולא חזר"

בתוך כך, כוחות של שב"כ ושל צה"ל פשטו מוקדם יותר על ביתו של נעאלוה. אחיו של המחבל, תושב הכפר שויכה שבאזור טול כרם, נעצר, וכמה בני משפחה וחברים נוספים שלו עוכבו לחקירה, במטרה להבין אם המחבל פעל לבדו ואם ניתן היה לסכל את הפיגוע.

זירת פיגוע הירי בברקן
זירת פיגוע הירי בברקן | צילום: דובר צה"ל

וואליד נעאלוה, אביו של המחבל, סיפר לטלוויזיה הפלסטינית על פעילות כוחות צה"ל בביתו: "הם הגיעו וירו שני רימוני הלם, אחד בקומה למעלה, והשני למטה בשביל שיפתחו את הדלת, למרות שהיא הייתה פתוחה. הם נכנסו לבית והחלו לחפש". לדבריו, "אני ואשתו נחקרנו, איפה אשרף? לאן הוא הלך? מאיפה הוא בא?".

אמו של המחבל סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס: "הבן שלי עובד בישראל. הוא קם בבוקר, אכל ארוחת בוקר ויצא לעבודה". לדבריה, "בכל יום הוא הולך לעבודה וחוזר, ואז אנשים התחילו להתקשר אליי 'הבן שלך עשה כך וכך, תמונות וכאלה'. אני לא יודעת כלום על המצב של הבן שלי. הוא הלך ולא חזר". היא הבהירה: "זה לא ככה, אין אצלנו בעיות, אין אצלנו שום דבר".

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, ציין כי המחבל, שמחזיק באישור עבודה, נכנס עם רובה מסוג קרלו למפעל שבשומרון וירה בשלושת קורבנותיו. הוא נמלט מהזירה והמצוד אחריו נמשך. עוד מסר מנליס כי ייתכן והיו למחבל מניעים נוספים, אך צה"ל ושב"כ קבעו חד משמעית שמדובר בפיגוע וכעת יחידות מיוחדות מנהלות אחריו מרדף.

היורה מברקן נמלט מהזירה
היורה מברקן נמלט מהזירה | צילום: חדשות עשר

"דברים שהמחבל השאיר גורמים לנו לקבוע שמדובר בפיגוע טרור, הוא נושא אישור לעבודה באזור התעשייה אך לא הגיע לעבודה בשבועות האחרונים", ציין מנליס. "ייבדק כיצד הוא נכנס עם נשק שעדיין לא נמצא אצלנו. אנחנו לא יודעים את כוונותיו אך מהבנה ראשונית מדובר במפגע בודד שפעל על דעת עצמו. ההנחה היא שהוא מחבל חמוש במנוסה".

מתחקיר האירוע עולה כי נעאלוה, שהחתים את כרטיס העבודה שלו סמוך לשעה 6:45, לקח אזיקונים כעשר דקות לפני הפיגוע מהמחסנאי של המפעל, בטענה שהוא זקוק להם על מנת לתקן את החשמל במשרד, ואיתם כפת את לבנגרונד יחזקאל לפני שירה בה.