היום: בית המשפט יכריע לאן פניו של בית החולים "הדסה"

בבית החולים הירושלמי לא נותר כסף לתפעול שוטף, ואפילו למזון ותרופות עבור חולים. האחיות ועובדי המינהל מאיימים להצטרף לעיצומים אם משכורתם לא תשולם במלואה – ולא נראה שיש סיכוי שהמשכורת תשולם בשעות הבוקר. בית החולים לא צפוי להיסגר, אבל עלול להינזק משמעותית מבחינה מקצועית

שביתת העובדים בבית החולים הדסה
שביתת העובדים בבית החולים הדסה | צילום: חדשות 10

עובדי בתי החולים הדסה בירושלים מגיעים הבוקר (שני) לנקודת זמן קריטית במיוחד: המדינה הודיעה על כניסה להליך הקפאת הליכים, ובית המשפט יצטרך להכריע לגבי המשך התהליך.

כבר ששה ימים הם נוקטים בעיצומים, מטפלים רק במה שדחוף. הבוקר מאיימים האחיות ועובדי המינהל להצטרף לעיצומים, אם לא תשולם להם כל המשכורת - ולא נראה שזה יקרה.

(2:46 דקות)

"כל העובדים צודקים. הם לא קיבלו את מלוא המשכורת, השקיעו את עבודתם בינואר, היא לא שולמה", אומר המנכ"ל אביגדור קפלן, אבל מודה: "אני לא רואה סיכוי שנשלם אותה עד מחר בתשע בבוקר. אין לנו בקופה כסף מזומן להפעיל את בית החולים. הקפאת הליכים היא לא מטרה, אלא אמצעי. המטרה היא לאזן את בית החולים הדסה".

לקפלן אין כסף לא רק להפעיל את בית החולים - אלא גם למזון ותרופות עבור חולים. רק שהקפאת הליכים, משמעותה פיטורים וקיצוצים, ולכן הרופאים מתנגדים לצעד הזה.

>> דעה: האחריות מוטלת על גרמן

התרחיש המועדף מבחינת המדינה הוא שבית החולים יישאר בבעלות "נשות הדסה", תחת ההנהלה הנוכחית, ויקיים את תוכנית ההבראה הכוללת פיטורים וקיצוצים עמוקים בשכר. אם התוכנית לא תצליח, יגיעו האופציות הבאות: פירוק, ואולי גם הלאמה של בית החולים או מכירתו לאחת מקופות החולים. בית החולים לא ייסגר, אבל עלול להיפגע קשות מקצועית - וכבר עכשיו חוששים מתמחים להגיע לשם, מחשש לפגיעה בעתידם.