ארגוני המחאה הודיעו: מתאחדים למען החטופים בהפגנות במוצ"ש

תנועת "חופשי בארצנו" ומטה המשפחות יפגינו יחד בגשר בגין, בדרישה לקדם עסקת חטופים. מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו" אמר כי "השבת החטופים היא הרצון המובהק של הציבור הישראלי"

זמן צפייה: 01:54

תנועת "חופשי בארצנו" עדכנה היום (רביעי) כי בכוונת הארגון לאחד כוחות בשבת הקרובה עם מטה משפחות החטופים ולהגיע לגשר בגין להפגנה משותפת, בדרישה לקדם עסקה.

מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו", ערן שוורץ, אמר: "השבת החטופים היא הרצון המובהק של הציבור הישראלי, כפי שמצביע כל סקר, וניסיונות הממשלה ללכת כנגד רצון העם, מערערים את הבסיס המשותף להמשך קיומה של החברה הישראלית. הפקרתם של החטופים היא שבירת החוזה הבסיסי ביותר בין מדינה לאזרחיה. מדינת ישראל לעולם לא תשוב להיות כפי שהייתה במידה וחלילה ערך קדושת החיים ימשיך להידחק אחורה בסדר העדיפויות.

"הקשר הברור בין הצורך של נתניהו לשרוד פוליטית לבין טרפוד העסקה, לא הותיר לציבור ספק באשר לאופן קבלת ההחלטות ולכן אנו קוראים לכל הציבור להגיע במוצ״ש הקרוב לגשר בגין ולדרוש - עסקה עכשיו". המשיך שוורץ והוסיף: "אלה הם הערכים הבסיסיים שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, וזו המחויבות שלנו כחברה לכל אחד ואחת מאזרחינו. החלטות הממשלה עלו לנו בדם, כעת נדרש לתקן את החוזה שהופר, להחזיר במהרה את החטופים ולהחליף את ממשלת ההפקרה שדואגת אך ורק להישרדותה".

הפגנת משפחות חטופים מול הקפיטול בארה"ב
הפגנת משפחות חטופים מול הקפיטול בארה"ב | צילום: לירי אגמי, דני טננבאום, אמנון שמי
עצרת המשפחות בכיכר החטופים בת"א
עצרת המשפחות בכיכר החטופים בת"א | צילום: רויטרס
מפגינים למען החטופים בתל אביב
מפגינים למען החטופים בתל אביב | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"הצדדים קוראים לציבור להצטרף להפגנה ההמונית במוצאי שבת בגשר בגין, בקריאה ברורה לקידום מיידי של העסקה להשבתם של 101 החטופים והחטופות - החיים לשיקום והחללים לקבורה בישראל". נמסר ממטה "חופשי בארצנו": "השבת החטופים והחטופות היא הבסיס ליכולת השיקום שלנו כמדינה וללכידות שלנו כעם".