"מעשה מרגש": תיק עם דרכונים וכסף נשכח ברכבת - והושב לבעליו

אמיר ומחמוד היו בדרך לחופשה בחו"ל, אך התוכניות שלהם השתנו כשגילו ששכחו תיק עם עשרות אלפי שקלים בתחנת הרכבת בת גלים שבחיפה. עדן, נוסעת ששהתה באותו הרציף, איתרה את התיק, ושמרה עליו כל הדרך לבעליו שהספיקו לטיסתם. "ברגע שראיתי את כרטיסי הטיסה - הבנתי את החשיבות"

זמן צפייה: 00:15

אמיר ומחמוד היו היום (רביעי) בדרכם לחופשה בחו"ל, אך ראו איך התוכניות שלהם משתנות ברגע כשגילו ששכחו בתחנת הרכבת תיק עם עשרות אלפי שקלים, כרטיסי הטיסה והדרכונים שלהם. נוסעת בשם עדן בן שטרית, ששהתה באותו הרציף בתחנת בת גלים שבחיפה איתרה את האבידה, שמרה עליה וסייעה לעובדי הרכבת להשיבה לבעליה במהירות, ולהציל את החופשה שני שני החברים.

קרוב ל-300 אלף נסיעות מבוצעות בכל יום מחודשי הקיץ ברכבת ישראל, ומטבע הדברים נרשמות לא מעט אבידות של ציוד יקר ערך. במקרה הזה, הפעולות המהירות של עדן הצליחו "להציל את היום". שניות בודדות לאחר שנשכח התיק ברציף ממנו נסעו אמיר ומחמוד, הגיעה אליו עדן, שהייתה בדרך ללימודים בתל אביב. לאחר שזיהתה את התיק ווידאה שלא מדובר בחפץ חשוד, גילתה את התכולה היקרה שבתוכו, ומיד החלה בנסיונות האיתור של בעליו.

התיק שנשכח ברכבת
התיק שנשכח ברכבת | צילום: רכבת ישראל

עדן הסתכלה באמצעי הזיהוי שבתיק, ואף התקשרה לבן משפחתה, מנהל תחנת עתלית, וזה יצר קשר עם פקח הרכבת עליה עלו אמיר ומחמוד. שני הצעירים אותרו ובושר להם על האבידה. בכדי שלא יפספסו את טיסתם, התנדבה עדן לשמור על התיק ולהביא אותו אישית עד מחלקת האבידות בתחנת ת"א סבידור מרכז, שם היא נפגשה עם איציק שיטרית מנהל מחלקת האבידות ברכבת ישראל, ועם שני החברים שאספו את התיק, והמשיכו בנסיעתם אל נתב"ג.

"ברגע שראיתי את כרטיסי הטיסה שמתוכננת לעוד מספר שעות, מיד הבנתי את החשיבות של איתור בעלי האבידה במהירות" סיפרה עדן בן שטרית, "אני מאושרת שזכיתי לעשות מצווה ולסייע לשני החברים במציאת האבידה, ומאחלת להם טיסה נעימה וחופשה בטוחה".

עדן בן שטרית
עדן בן שטרית | צילום: רכבת ישראל

"התרגשנו לראות את האכפתיות והמסירות של עדן שדאגה להשיב את האבידה לנוסעים שהיא איננה מכירה", מספרים במחלקת האבידות של רכבת ישראל, "מעשים כמו המעשה של עדן ממלאים לנו את הלב, ואנו נעניק לה בימים הקרובים תעודת הערכה על מעשיה."