בית כנסת בכפר סבא עלה באש, נסיבות השריפה נחקרות

סמוך ל-03:30 התקבל דיווח על שריפה בבית הכנסת "אוהב צדק" בעיר. למקום נגרם נזק רב. 11 ספרי תורה הוצאו מהמקום. במשטרה בודקים את נסיבות השריפה

שריפה בבית הכנסת "אוהב צדק" שבכפר סבא
שריפה בבית הכנסת "אוהב צדק" שבכפר סבא | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

בית כנסת בכפר סבא עלה באש הלילה (שני), והמשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות פרוץ הדליקה. בסמוך לשעה 03:30 לפנות בוקר התקבל דיווח במשל"ט 102 על שריפה בבית הכנסת "אוהב צדק" שברחוב ויצמן, הרחוב הראשי בעיר, ולזירת השריפה הוזנקו שלושה צוותי כיבוי אש. למקום נגרם נזק רב, אך לוחמי האש הצליחו לחלץ מבית הכנסת הבוער 11 ספרי תורה במצב טוב.

מדוברות המשטרה נמסר: "המשטרה פתחה לפנות בוקר בבדיקת חשד להתפרצות לבית כנסת בכפר סבא תוך חיתוך סורגים, וכן בוחנת את נסיבות השריפה במקום. בתוך כך, חוקר שריפות וחוקרי הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל אספו ממצאים פורנזים שונים במקום, לבחינת הנסיבות וקידום החקירה".

מפקד משמרת לוחמי האש, רב-רשף רועי אוחיון, אמר: "קצת אחרי השעה 03:30 התקבלה הודעה על דליקת מבנה בכפר סבא, ולמקום הוזנק פק"ל בפיקודי. עם ההגעה למקום עלתה תמונה מצמררת של בית כנסת העולה באש. הצוותים הונחו לחתור למגע עם האש ובמקביל לאתר את ספרי התורה ולחלצם מהמבנה. בפעולה מהירה שבוצעה חולצו 11 ספרי תורה כשהם במצב טוב. בכל שנותיי לא נתקלתי באירוע בו בית כנסת עולה באש בשלמותו".

שריפה בבית הכנסת "אוהב צדק
שריפה בבית הכנסת "אוהב צדק | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל
שריפה בבית הכנסת "אוהב צדק
שריפה בבית הכנסת "אוהב צדק | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

שר הדתות מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה: "הזדזעתי מחילולו של בית הכנסת הותיק 'אוהב צדק' בכפ"ס, על משטרת ישראל לחקור פשע זה ולהביא את המציתים לדין במהרה, פגיעה במקום קדוש הינו גם פגיעה ישירה ברגשות של מליוני יהודים ואין לעבור על כך לסדר היום".