העוטף למע' הביטחון: "פתחו מחדש את קו הרכבת משדרות לת"א"

מתחילת המלחמה מושבת קו הרכבת משדרות לתל אביב, בשל העובדה שאחד המקטעים שלו חשוף לירי נ"ט. במערכת הביטחון אמנם רצו למגן את האזור, אך סמוטריץ' התנגד בטענה כי מדובר ב"כניעה לטרור". כעת, תנועת "עתיד לעוטף" פנתה לשר הביטחון ולרמטכ"ל בבקשה לחדש את פעילות הקו: "חזרתם של התושבים לעוטף אינו אפשרי ואינו שלם"

תחנת הרכבת בשדרות
תחנת הרכבת בשדרות | צילום: חדשות 13

קו הרכבת בין שדרות לתל אביב הושבת מתחילת המלחמה, בשל מקטע שחשוף לירי נ"ט. כעת, יותר משנה אחרי, תנועת "עתיד לעוטף" שלחה מכתב מיצוי הליכים, שנכתב על-ידי עורכי הדין כוכבית נצח דולב וצפריר סלומון ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי, לשר הביטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל הרצי הלוי בבקשה להפוך את ההחלטה - וקראה להם "לבטל את ההחלטה לסגירת קו הרכבת".

הקו נסגר כאמור מחשש לפגיעה ברכבת, בהוראת אלוף פיקוד הדרום ירון פינקלמן. מאז, תושבים שרוצים להגיע למרכז הארץ צריכים לנסוע בשאטלים לאשקלון או בקו הרכבת לבאר שבע, ולהחליף שם רציף. יש לציין כי במערכת הביטחון מעוניינים למגן את המקטע החשוף, אך שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנגד לכך במספר מקרים בטענה שמדובר ב"כניעה לטרור".

בפנייה נכתב: "חזרתם של התושבים ליישובי העוטף לרבות שיקומם הפיזי, הנפשי והכלכלי אינו אפשרי ואינו שלם, שעה שתושבים אלו – תושבי חבל ארץ שלם - נותרים מנותקים מתנועת רכבות אל מרכז הארץ. הותרתה של החלטה זו על כנה אינה מאפשרת ואינה מקדמת שיקום, אלא בדיוק ההפך מכך".

עוד טענו הכותבים: "תושבי העוטף בוחרים שלא לחזור אל העוטף מכיוון שמקום עבודתם, לימודיהם, משפחתם המורחבת וכיו"ב מצויים במרכז הארץ. אחרים נפגעים יום יום במאמציהם להגיע למקומות העבודה והלימודים או הטיפול הרפואי, ונאלצים לשאת בעלויות נסיעה גבוהות".

תחנת הרכבת בשדרות
תחנת הרכבת בשדרות | צילום: חדשות 13

אהד כהן, מנכ"ל "עתיד לעוטף" התייחס: "סגירת קו הרכבת של הנגב המערבי פוגעת לא רק בחיבור הפיזי של תושבי העוטף למרכז הארץ, אלא גם בתהליך השיקום הנפשי והכלכלי של האזור כולו. תושבי העוטף כבר מתמודדים עם אתגרים עצומים, והיעדר תחבורה ציבורית נוחה מהווה מכשול נוסף בשיבה לחיים נורמליים. אם בטוח מספיק כדי להחזיר את התושבים לביתם - מספיק בטוח להחזיר גם את פעולת הרכבת. אנו דורשים את ביטול ההחלטה ולחזור ולחבר את העוטף למרכז, כדי לאפשר לתושבים לשוב ולהשתקם באופן מלא".