לאחר סרטון המנהרה, הפגנה למען החטופים בת"א: "לצאת לרחובות"

לאחר 340 ימי מלחמה, כש-101 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס, ובצל הקיפאון במגעים, משפחות חטופים ופעילים נוספים מפגינים למען עסקה במספר מוקדים בתל אביב. במטה המשפחות התייחסו לתיעוד מהמנהרה בה הוחזקו ששת החטופים שנרצחו: "פחד שלמרבה הזוועה הפך למציאות"

זמן צפייה: 03:20

340 ימים מפרוץ המלחמה, כש-101 חטופים עדיין מוחזקים בשבי בעזה: בני משפחות חטופים ופעילים להשבתם מפגינים הערב (שלישי) במספר מוקדים בתל אביב למען גיבוש עסקה שתחזיר אותם הביתה. בת"א: מחאות מול הקריה, דרך בגין נחסמה באופן זמני לכיוון דרום.

כמו כן, בכיכר החטופים ערכו המשפחות "מעגלי שיח" וערב "שרים סליחות לשובם", עם אלחנן דנינו, שלי שם טוב, אילת סמרנו, יזהר ליפשיץ, אבינועם צוהר, ורדה בן ברוך - כולם קרובי חטופים - והרב תמיר גרנות והזמר ישי לפידות. בנוסף, מיצג לציון יום הולדתם ה-27 של החטופים גלי וזיו ברמן הוצב ברחבת מוזיאון ת''א.

אלחנן דנינו, אביו של אורי דנינו שהוצא להורג בשבי חמאס, אמר: "באתי לכאן לזעוק את זעקת 101 החטופים והמשפחות. לי כבר אין את הפריבילגיה לעמוד מנגד. לנו קרה נס בשנה האחרונה. לצערנו נהיה נס להביא גופה שלמה לקבורה. זו פתאום נהייתה פנטזיה של משפחות. מחריד. אהיה למשפחות לשופר לכל אשר תרצו, לצערי לא בכביש, אין בי כבר את הכוחות להפגין אתכם אבל יש איתי את הכוחות לדבר אל לב מי שאולי מחליט. עלינו נגזרה הגזרה מאת השם. אנחנו מקבלים את הדין באהבה - אבל חובת ההשתדלות היא עלינו האזרחים והמנהיגים".

"מי שהשתתף בהלוויה ראה את הציבור. הציבור מחובר ברובו, אוהב ומאוחד. אל תתנו לקצוות להיכנס אלינו פנימה, הם קטנים מעטים. כולנו בני איש אחד. וכאן נכנסת חובת הערבות ההדדית שהינה אחת מחובתיו הראשונות של יהודי מאז שהוא נולד. למה? כי כל ישראל אחים. אנחנו אולי לובשים בגדים שונים אבל באנו מאותו אבא ואותו אמא", הוסיף דנינו: "בואו לא ניתן לאף אחד לחלק ולפלג בינינו. למנהיגנו אני פונה - אתם יושבים במשך היום ומנהלים הרבה דברים אבל פיקוח נפש דוחה הכל. חייהם של עשרות טובי בנינו ונשותינו תלויים גם בכם. בבקשה לא להחמיץ כל סיכוי דל על מנת להביא את כולם הביתה מיד".

הפגנה למען החטופים בתל אביב
הפגנה למען החטופים בתל אביב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה למען החטופים בתל אביב
הפגנה למען החטופים בתל אביב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במטה משפחות החטופים התייחסו גם לתיעוד המצמרר מהמנהרה בה הוחזקו ששת החטופים שנרצחו ברפיח, אותו צה"ל פרסם הערב: "זהו תיעוד מחריד מתוך המנהרה בה שהו ששת החטופים ששרדו כמעט 11 חודשים תחת התעללות, רעב, בידוד, חוסר אוויר ופחד קיומי משתק. פחד שלמרבה הזוועה הפך למציאות".

"כרמל גת, הירש גולדברג-פולין, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי, אורי דנינו ועדן ירושלמי סבלו עד נשמת אפם האחרונה. הם ביקשו שנציל אותם, הם התחננו על נפשם, שלא נפסיק להילחם עליהם. ונכשלנו. נכשלנו להציל אותם. הם הוצאו להורג בדם קר".

המנהרה בה נרצחו החטופים
המנהרה בה נרצחו החטופים | צילום: דובר צה"ל
תמונותיהם של החטופים שנרצחו בשבי, הירש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב וכרמל גת, בהפגנה מול מטה הליכוד בת"א
תמונותיהם של החטופים שנרצחו בשבי, הירש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב וכרמל גת, בהפגנה מול מטה הליכוד בת"א | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עוד נמסר: "יש עוד 101 חטופים בעזה. הם שם, סובלים, רעבים, מותשים ומה שמחזיק אותם זו רק התקווה שנמשיך להילחם עליהם. על כולם, החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה בארצם. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעסק בספינים ומטרפד כל עסקה, אבל אנחנו, אזרחי ואזרחיות ישראל לא ניתן לזה לקרות. בואו, צאו לרחובות ותיאבקו איתנו, ביחד נזעק לעסקה עכשיו! חובה לצאת לרחובות".