אביו של אחד מנספי התרסקות המסוק: "בשבת דיברנו על החלומות שלו"

רס"ן חן פוגל שנהרג יחד עם סא"ל ארז שחייני בהתרסקות מסוק חיל האוויר מול חיפה היה הבכור במשפחה וסגר מעגל עבור אביו ירון ששירת כחובל והבן הטיס מסוקים עבור חיל הים: "הוא חלם על הסיירת, אבל אמר שאין לו מה להפסיד והפך לטייס. חששנו יותר מתאונות דרכים מאשר מהתרסקות מסוק"

זמן צפייה: 02:56

ירון פוגל, אביו של רס"ן חן פוגל שנהרג אמש (שני) בהתרסקות מסוק חיל האוויר מול חופי חיפה, יחד עם סגן אלוף ארז שחייני, סיפר היום בכאב: "קשה לי לדבר. רק בשבת דיברנו על החלומות של חן".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2201041144' autoplay='0' credit='' desc='ירון, אביו של חן פוגל ז"ל' poster='' kid='1_ebtcz755' duration='60']

אביו של חן תיאר את דמותו של בנו הבכור, ואמר: "הוא היה עלם חמודות. ילד חכם, אינטלגנטי וחברותי. אדם שאף פעם לא החזיק נשק. הוא היה טייס והוא היה צריך להחזיק אקדח - אבל תמיד התחמק מלהחזיק נשק ביד שלו. הוא הצליח להגיע למסוקים של חיל הים כדי שלא יעשה פעולות התקפיות".

רב סרן חן פוגל ז''ל | צילום: באדיבות המשפחה

עוד סיפר על הילדות של חן ואהבתו לארץ ישראל: "הוא גדל פה בחיפה בבית הספר הפתוח. אחר כך נסענו לקנדה לשנתיים, והוא כל כך התגעגע לארץ שאחרי שנה הוא חזר לחודשיים לישראל. למעשה, למרות שאשתי קיבלה הצעה להישאר בקנדה, הוא אמר לנו שהוא אוהב את הארץ והוא רוצה לחזור. הוא אמר לנו שאם הוא יחליט להישאר, הוא יישאר איתנו. זה מה שהחזיר אותנו לישראל".

בנוסף, סיפר על דרכו של חן בצבא: "הוא היה בחוג הסיירות של קק"ל, עשה שנת שירות באופקים והתגייס לצה"ל. הוא הלך לקורס טיס למרות שרצה להיות בסיירות. הוא אמר 'מה יש לי להפסיד'. כמובן שהוא סיים קורס טייס".

חלקי המסוק שהתרסק מול חופי חיפה
חלקי המסוק שהתרסק מול חופי חיפה

לבסוף, סיפר ירון על שיחתו האחרונה עם חן: "דיברנו בשבת בדיוק על החלומות שלו. הוא לא היה מגובש עם עצמו עדיין, הוא היה בתפקיד סגן מפקד טייסת - עבודה מהבוקר עד הלילה. כל כולו היה מחויב לצבא. נפרדנו בשבת".

כזכור, סגן אלוף ארז שחייני ורב סרן חן פוגל נהרגו בהתרסקות המסוק, כפי שהותר הבוקר לפרסום. שחייני, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, התגורר במחנה יהודית. הוא היה בן 38 במותו והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. פוגל, בן 27 מחיפה, היה טייס מסוקים בטייסת "מגיני המערב".

סגן-אלוף ארז שחייני (ימין) ורב-סרן חן פוגל (שמאל) - שני הטייסם שנהרגו באסון ההתרסקות מול חופי חיפה
סגן-אלוף ארז שחייני (ימין) ורב-סרן חן פוגל (שמאל) - שני הטייסם שנהרגו באסון ההתרסקות מול חופי חיפה | צילום: באדיבות המשפחות

הלווייתו של ארז שחייני תתקיים בשעה 16:00 בבית העלמין במשגב. הלווייתו של פוגל תתקיים עוד קודם לכן בשעה 14:00 בבית העלמין בחיפה. מלבד השניים נפצע מכונאי מוטס, גם כן קצין צה"ל, בהתרסקות מסוק "עטלף" שפגע במים מול חופי חיפה. המסוק ועליו שלושת אנשי צוות, היה בטיסת אימון בין אכזיב לחיפה והיה בדרכו לנחיתה בבסיס חיל האוויר ברמת דוד.

Whatsapp Image 2022 01 03 At 2
חלק מהמסוק שחולץ מהמים

עקב האירוע, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קרקע את טייסת העטלף ומינה וועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אל"מ. ראש להק אוויר בחיל האוויר, תת אלוף אמיר לזר, אמר לכתבים הצבאיים כי המסוק התרסק יחד עם אנשי הצוות לקראת השעה 21:00 אתמול, במרחק של כקילומטר אחד מחופי חיפה, זאת לאחר שהמריא שעה אחת קודם לכן מבסיס רמת דוד. כמו כן, ברשת הקשר לא נשמעה קריאת חירום.


הקצין בדרגת סרן חילץ את עצמו מהמים ופונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל משברים בגפיו, בעוד ששני טייסי המסוק חולצו בהמשך על ידי לוחמי יחידת החילוץ 669 וצוללנים, אך מותם נקבע בבית החולים רמב"ם.