"להחזיר את כולם": משפחות החטופים ממשיכות בצעדת המחאה

ביום ה-4 ברציפות, משפחות החטופים, יחד עם תומכים רבים, צעדו מלטרון לכיוון ירושלים - לקראת עצרת המחאה הצפויה להתקיים מחר מול הכנסת ומשרד ראש הממשלה. השר מיקי זוהר הגיע להביע תמיכה - וגורש. משפחות החטופים מבקשות: "לכבד את חברי כנסת ושרים המגיעים לצעדה"

זמן צפייה: 07:47

משפחות החטופים, יחד עם תומכים רבים שהצטרפו אליהן, ממשיכות גם היום (שישי), זה היום הרביעי, בצעדה לכיוון ירושלים - לקראת עצרת תמיכה שצפויה להתקיים מחר בשעה 18:00 מול הכנסת ומשרד ראש הממשלה, בקריאה להשיב את כל החטופים הביתה. המשפחות יצאו הבוקר בשעה 8:30 מלטרון שבאזור ירושלים, עברו דרך מחלף שורש, שם שרו את התקווה, ולבסוף התמקמו בעין חמד בשעה 16:30, שם קיימו קבלת שבת עם הזמר הראל סקעת.

בהצהרה שניתנה בעין חמד נשאו דברים יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אייבי מוזס, אשר בנו ואשתו שהייתה בהיריון נרצחו בפיגוע בשומרון ב-1987, והוא נותר עם שני ילדיו שנפצעו קשה; קמליה חוטר ישי, סבתה של גלי טרשנסקי בת ה-13, שנחטפה מביתה בקיבוץ בארי; יובל הרן, אחיה של עדי שוהם שנחטפה יחד עם בעלה טל, שני ילדיה - יהל בן ה-3 ונווה בן ה-8. אמו של טל, שושן הרן, נחטפה גם היא יחד עם שתי שנות משפחה נוספות - שרון ונועם אביגדורי; ואודי גורן, בן דוד של טל חיימי, שנחטף מביתו בניר יצחק.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311171625' autoplay='0' credit='שב״פ sha_b_p@' desc='יציאת המשפחות לצעדה מלטרון' poster='' kid='1_ggo6yjwc' duration='39']

השר בני גנץ הגיע היום למתחם משפחות החטופי בעין חמד. גנץ עבר בין המשפחות, שדרשו "לשחרר את כולם, בלי סלקציה". אימו של תמיר אדר שנחטף לעזה פנתה אל השר: "כולם הופקרו - ולכן כולם צריכים לחזור".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-1711231854' autoplay='0' credit='' desc='בני גנץ ואימו של תמיר אדר, שנחטף לעזה' poster='' kid='1_30vay7gv' duration='282']

גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיע אחר הצהריים לצעדה והוא השר הראשון שעושה זאת. הוא שוחח עם כמה מהמשפחות אך התקבל גם במחאה ובקריאות "בושה". עם זאת, משפחות החטופים ביקשו לכבד את המעמד ולהימנע מהקריאות: "אנו מבקשים לכבד את חברי כנסת ושרים המגיעים לצעדה. נציגות המשפחות הודתה לשר זוהר על הגעתו לצעדה, וכל נציג שיגיע יתקבל באופן מכובד", נמסר.

גם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לתמוך במשפחות ואמר: "היה לי חשוב מאד להגיע היום. זו צעדה מורכבת בשל המתווה שלה ומספר המשתתפים אבל לשמחתי הכל מתנהל בצורה מופתית. נעשה כל מה שאפשר כדי לתמוך במשפחות. אני מאחל שכולם יחזרו הביתה בשלום".

המפכ"ל פוגש את משפחות החטופים חרבות ברזל
המפכ"ל פוגש את משפחות החטופים | צילום: שב״פ sha_b_p@

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311171609' autoplay='0' credit='שב״פ sha_b_p@' desc='שירת התקווה במחלף שורש' poster='' kid='1_af91r2vl' duration='43']

בנוסף, מחר בשעה 18:30 צפויה להתקיים פגישה בין המשפחות לשר גנץ. לפגישה יצטרף גלעד שר, המתאם בין מערכת הביטחון למטה המשפחות. נציגות המשפחות ממתינה לאישור השתתפות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, השר גדי איזנקוט וחברי הקבינט הנוספים.