חשש לשיבושים ברכבת: כבלי תקשורת נגנבו מהמסילה סמוך לרהט

מאות מטרים של כבלים ממערכת האיתות של רכבת ישראל נחתכו ונגנבו, מה שהשבית את המערכת ואת ניהול התנועה באזור הדרום. המשטרה פתחה בחקירת האירוע - יש אפשרות כי תנועת הרכבות מבאר שבע צפונה לא תחודש במוצאי שבת

זמן צפייה: 00:07

מאות מטרים של כבלי תקשורת ממערכת האיתות של רכבת ישראל נחתכו ונגבו במהלך הלילה (שבת), מה שגרם לנזק גדול במערכות האיתות של הרכבת. הגניבה החמורה השביתה את מערכת האיתות ואת ניהול התנועה של הרכבת באזור הדרום, והדבר יכול להוביל לשיבושים קשים בתנועת הרכבות בדרום. המשטרה פתחה בחקירה.

מרכבת ישראל נמסר: "יש אפשרות כי תנועת הרכבות בין באר שבע לצפון הארץ לא תחודש במוצאי שבת בשל היקף הנזק ועבודת התיקון הדרושה". עוד נמסר מהנהלת הרכבת שטכנאים ומהנדסים נמצאים בנקודה ועובדים במרץ לתקן את הנזקים שנגרמו.

מהמשטרה נמסר כי "בתחנת רהט התקבל דיווח אודות גניבת תשתיות חשמל בתחנת הרכבת להבים-רהט, עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה".

חתכו וגנבו כבלי תקשורת מהמסילה ליד רהט
חתכו וגנבו כבלי תקשורת מהמסילה ליד רהט

לפני כשבוע הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנות בני ברק ותל אביב, בשל תקלת איתות, ולאחר זמן קצר תוקנה ותנועת הרכבות שבה לסדרה.

לפני שבועיים אירעה תקלת איתות נוספת, שגרמה לעיכוב משמעותי בתנועת הרכבות במוצאי שבת בכל רחבי הארץ, עד לחצות הלילה אז שבה התנועה לסדרה. מרכבת ישראל נמסר אז כי "בשל תקלת איתות ארצית, המביאה לנפילת מחשב האיתות המרכזי לסירוגין ואיננה מאפשרת הפעלת תנועת רכבות בבטחה עד לתיקונה, הוחלט בשלב זה לדחות את שעת יציאת הרכבות הראשונות היום לשעה 21:00, וייתכן שתבוטל לחלוטין".פלילי