אגם גולדשטיין-אלמוג: "הרבה בנות חוו פגיעות מיניות קשות בשבי"

אלפים הפגינו בת"א למען החטופים. לאחר שנודע כי תמיר אדר שהוגדר כחטוף נרצח בשבת השחורה וגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, אמו יעל כתבה: "תמיר נרצח והוא עדיין שם - חייבים להשיבו. אל תתנו למשפחות האחרות להפסיד את יקיריהן". אגם גולדשטיין-אלמוג, ששוחררה מהשבי: "הרבה בנות חוו שם פגיעות מיניות קשות"

זמן צפייה: 04:02

עצרת תמיכה של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נערכה הערב (שבת) בכיכר החטופים בתל-אביב. בעצרת הוקרנו עדויותיהם המטלטלות של אגם גולדשטיין אלמוג (17) ואופיר אנגל (18), ששוחררו משבי חמאס במתווה החטופים. בעצרת השתתפו לוחמים שנפצעו בלחימה, לצד משפחות של חללי צה"ל שנפלו בקרבות בעזה. ממטה משפחות נמסר: "זו המלחמה של כולנו - אסור להגיע ליום ה-100. מחזירים את החטופים הביתה עכשיו".

בעדותה המצולמת, אמרה אגם גולדשטיין-אלמוג: "באחד הימים בשבי עברנו מבית למנהרה. פתאום נפתחה הדלת ופגשנו שש בנות. הרבה בנות חוו פגיעות מיניות קשות, והן פצועות עם פציעות מאוד קשות ומורכבות - שלא מטופלות. אני לא יכולה לדמיין בכלל מה המצב שלהן ובאיזה תקווה הן נאחזות", והוסיפה: "אני מבקשת מכם לעשות הכל כדי להוציא אותן - לפעול, לזוז ולהזיז. זו זכות בסיסית שמגיעה לכולם - לחזור הביתה, למשפחות, לבנות חיים".

אופיר אנגל אמר בעדותו הקשה על השבי: "אמרו לנו כל הזמן שאנחנו לא הולכים לחזור בחיים, שאף אחד לא רוצה אותנו בישראל ושלמשפחות שלנו לא אכפת. אני מבקש ללחוץ על מקבלי ההחלטות שישלמו כל מחיר כדי להחזיר את כל החטופים הביתה. אנחנו רוצים שיחזרו חטופים - לא ארונות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2401062105' autoplay='0' credit='מטה המשפחות' desc='עדותו של אופיר אנגל ששוחרר מהשבי' poster='' kid='1_wkfq5fp2' duration='123']

בתוך כך, אמש הודיע קיבוץ ניר עוז כי תמיר אדר שהוגדר כחטוף, נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה. אדר הוא נכדה של יפה אדר שנחטפה ושוחררה במתווה החטופים. יעל, אמו של תמיר, כתבה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה: "תמיר נרצח והוא עדיין שם. תם ולא נשלם - חייבים להשיבו. אילו המדינה הייתה מתפקדת, תמיר היה ניצל, והמחדל הזה לא היה קורה. אל תתנו למשפחות האחרות להפסיד את יקיריהן".

חרבות ברזל חטופים יעל אדר, אמו של תמיר אדר ז"ל עזה
יעל אדר, אמו של תמיר אדר ז"ל | צילום: מתוך פייסבוק

בעצרת נשאו דברים נציגי חלק ממשפחות החטופים, ביניהם: רומי כהן, אחותו התאומה של נמרוד כהן החטוף בעזה, ואלי שתיוי, אביו של עידן שתיוי (28) שביום חמישי האחרון אמר דובר צה"ל בהצהרתו כי שלושה חודשים מפרוץ המלחמה שבהם הוגדר כנעדר, נודע כי עידן נחטף לעזה. בתוך כך, דובר צה"ל עדכן כי גם חנן יבלונקה (42) נחטף לעזה. בנוסף, אילן וייס בן ה-56 - שמשפחתו עודכנה בתחילת השבוע כי נרצח בשבת השחורה, עודכנה כי נחטף גם הוא.

חטופים חרבת ברזל
אילן וייס, עידן שתיוי וחנן יבלונקה

[brightcove_iframe video_id='news-part-24611723' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_1z3fiivu' duration='167']

אילה, כלתו של יורם מצגר (80) שחטוף בעזה, התייחסה בריאיון לחדשות 13 להפגנת משפחות החטופים אמש מול בתיהם של השר גנץ והשרה רגב. היא אמרה כי "הייתי מתפוצצת על רגב אם הייתי יודעת את חלקה בדיון בקבינט; מפחדת מהרגע שאגלה שמדינת ישראל לא עשתה הכול". אלי שתיוי התייחס גם הוא לדיון הקבינט, בו שרי הממשלה תקפו את הרמטכ"ל הרצי הלוי על ההחלטה להקים צוות לחקירת מחדלי 7 באוקטובר, ואמר: "אני קורא לאחדות".