שלושה "טוענים לכתר": מי יהיה הדובר הראשי של המשטרה?

אחרי עזיבתו של תת ניצב-משה פינצ'י את חטיבת הדוברות של המשטרה, נותרו שלושה במרוץ: ניצב-משנה אסי אהרוני, ניצב-משנה רועי ולדמן וניצב-משנה שי חכימי. בן גביר מעדיף את אהרוני, המפכ"ל שבתאי נוטה לכיוונו של ולדמן, ומי עוד צפוי להצטרף לרשימה?

מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי
מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי | צילום: שיר תורם, פלאש 90

הקרב על תפקיד ראש חטיבת הדוברות במשטרה מגיע לנקודת רתיחה: אחרי עזיבתו של תת ניצב-משה פינצ'י, נותרו שלושה "טוענים לכתר" - ניצב-משנה אסי אהרוני, ניצב-משנה רועי ולדמן וניצב-משנה שי חכימי.

בימים האחרונים קיימו המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייעצויות בנוגע לזהות ראש חטיבת הדוברות הבא. המועמד המוביל והמועדף על בן גביר הוא ניצב-משנה אסי אהרוני, שעובד במשרדו, ובעבר כיהן בתפקידי דוברות שונים. המפכ"ל נוטה יותר לכיוונו של ניצב-משנה רועי ולדמן, מפקד מרחב לכיש, שבעבר היה עוזרו. ניצב-משנה ולדמן היה "הפנים של המשטרה" בתקופת הקורונה - מה שהיווה את טבילת האש שלו מול התקשורת.

המועמד השלישי, ניצב-משנה שי חכימי, שימש כסגנו של פינצ’י בחטיבת הדוברות, והיה אחראי על התקשורת היזומה בחטיבה ועל כתבות התדמית של המשטרה. פינצ’י מנסה בכוחו ובהשפעתו - הן על השר והן על המפכ"ל - למנות את הדובר הבא מתוך החטיבה.

המטה הארצי של משטרת ישראל, משטרה
המטה הארצי של משטרת ישראל | צילום: חדשות 13

אל שלוש השמות שללו צפוי להצטרף בקרוב גם ניצב-משנה אלי לוי, שנחשב למוערך מאוד על-ידי ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר, גונדר קובי יעקובי, שמעוניין למנותו לדובר שב"ס. אלא שהדובר הקודם, יוני חפץ, מסרב לפי שעה לסיים תפקידו ופנה לבית המשפט בטענה שחוזה ההעסקה שלו תקף לעוד שנתיים. עד אז, ניצב-משנה לוי יישאר בינתיים במשטרה.