מת"א לי-ם: משפחות חטופים בצעדה של 4 ימים "בדרך לעסקה"

אחרי שעינב צנגאוקר, שבנה מתן חטוף בעזה, אמרה כי המשטרה סירבה לאשר את מסלול הצעדה - הודיע המפכ"ל שבתאי ברגע האחרון כי שוחח עמה ואישר את האירוע. קרובי חטופים צועדים כבר מהערב משער בגין בקריה וצפויים להגיע למשרד ראש הממשלה בירושלים ביום שבת. העדכונים והלו"ז

זמן צפייה: 03:16

ברקע המשא ומתן בין ישראל לחמאס, משפחות חטופים ומוחים למען שחרור החטופים משבי חמאס החלו היום (רביעי) בצעדה, שתימשך ארבעה ימים, משער בגין של בסיס הקריה בתל אביב ועד למשרד ראש הממשלה בירושלים - בקריאה לקיום עסקה, שתשיב את קרוביהן. הצעדה תלך בצידי נתיבי איילון וכביש 1, עד לצומת בית דגן - ומשם ייסעו באוטובוסים לניר צבי, בו יעבירו את הלילה.

הצעדה מת"א לירושלים, למען החטופים
הצעדה מת"א לירושלים, למען החטופים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מחר, המשפחות ייצאו בהסעות ללטרון, ומשם ימשיכו בצעדה לאורך כביש 1 עד למחלף שורש - שם ילונו. ביום שישי ימשיכו המוחים והמשפחות בצעדתם ויגיעו אל מעלה החמישה, שם יקיימו קבלת שבת. בשבת, יילכו לאורך כביש 1 עד לגשר המיתרים - ומשם ימשיכו בצעדה בתוך ירושלים עד למשרד ראש הממשלה, מולה יקיימו עצרת מחאה.

לאחר שהמשטרה לא אישרה בתחילה את מסלול הצעדה בתחילה, המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, שוחח עם עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר, החטוף בשבי חמאס ברצועת עזה - ולבסוף אושר מסלול הצעדה. לפי המשטרה, המפכ"ל הסביר לאם החטוף כי "משטרת ישראל תעשה ככל שיידרש כדי שהצעדה המתוכננת תצא אל הפועל".

עינב צנגאוקר בכלוב בהפגנה בתל אביב
עינב צנגאוקר בכלוב בהפגנה בתל אביב, בשבת האחרונה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כמו כן, שבתאי "הדגיש כי האירוע מצריך הקצאת כוחות רבים והיערכות מיוחדת , שכוללת בין השאר הודעה לציבור ותיאום מקדים עם רשויות שונות, והכל במטרה לאפשר את הצעדה בתנאים שיבטיחו את שלומם של הצועדים ושל שאר משתמשי הדרך". בנוסף, נמסר כי "המפכ"ל סקר בפניה של צנגאוקר את הסכנות הכרוכות בצעידה של כמות גדולה מאוד של צועדים לצד הדרך, על כביש ראשי ונתיבי תחבורה מרכזיים ועמוסים בכלי רכב".

כמו כן, נמסר כי "מפכ"ל המשטרה ומפקדי המחוזות השונים נמצאים מאז פרוץ המלחמה בקשר רציף עם נציגי משפחות החטופים ומטה המאבק לשחרורם. כבר בימי המלחמה הראשונים הדגיש המפכ"ל כי קולן של משפחות החטופים הוא קול קדוש - וכי משטרת ישראל תאפשר להן להשמיע את קולן עד להשבת יקיריהן הביתה".