ראשי המחאה במסר: "מבטיחים יום מחאות משמעותי שלא נראה כמותו"

לקראת המשך החקיקה המסמתן בשבוע הבא, מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו במסיבת עיתונאים בתל אביב על המשך החרפת הפעילות ביום שלישי. "הבנו את הרצון להגיע לפשרה אך פשרה היא לא ערך, ועל חופש ושוויון אי אפשר להתפשר"

Whatsapp Image 2023 06 27 At 1

ראשי המחאה נגד המהפכה המשפטית כינסו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים והודיעו על המשך המחאה לקראת החקיקה הצפויה בעניין עילת הסבירות ביום שני: "אנחנו ממשיכים בדרך, עד שתושגנה המטרות שלנו - שמירה על ישראל כיהודית ודמוקרטית ושמירה על חברה גדולה ויציבה. אנחנו מתכוונים בימים הקרובים להחריף את הצעדים שלנו, ולא ניתן לאף אחד על מה שחשב לנו". עוד נאמר כי ביום שלישי יתקיים "יום מחאות משמעותי שלא נראה כמותו".

"שמענו את שר הביטחון לשעבר בני גנץ קורא מצד אחד להחריף את המאבק אך מהצד השני לחזור להידברות. הבנו את הרצון להגיע לפשרה אך פשרה היא לא ערך, ועל חופש ושוויון אי אפשר להתפשר. הנשיא רצה לגנוז את החקיקה אך לא התעקש, והחקיקה נמשכת. אי אפשר לחזור על אותה טעות פעמיים. לא תהיה הידברות בלי גניזה מוחלטת, ואי אפשר לקיים מו"מ עם אנשים אלימים כשאקדח טעון מונח על השולחן. המדינה נמצאת בסכנה גדולה ומידית. אנחנו רואים הדחות פוליטיות במשטרה, הכלכלה והייטק במגמת קריסה, וגם הדבק שמחבר את החברה נשרף בכוונת תחילה", אמרה פרופ' שקמה ברסלר.

Whatsapp Image 2023 06 27 At 1
ראשי ארגוני המחאה

משה רודמן אמר: "כל חוק לא יעבור את בג"צ וגם את עמדת הציבור. נממש את זכותנו הדמוקרטית למחות בכל הכוח. מה שיהיה זה משהו שלא נראה בישראל, תקשיבו לי טוב, משהו שלא נראה בישראל, קורא לשבות, קורא למעסיקים לתת לעובדים יום חופש. בין שני לשלישי זה קו פרשת המים מבחינתינו".

"לא ניתן לקרוע את החברה הישראלית. צבא העם יש רק בדמוקרטיה. ברגעי משבר חמור, צריך לחזור ליסודות של מגילת העצמאות", אמר מוביל מחאת "אחים לנשק". "אנחנו הולכים לפי ערכי מגילת העצמאות הממשלה הזאת פוגעת בנשים. ביום שני מדינת ישראל תהפוך לדיקטטורה", הוסיפה מורן קצנשטיין.

פרופ' עידית מטות: "חוקי ההפיכה עולים להצבעה ומאיימים על הבריאות. אם לא תהיה ביקורת שיפוטית לא תוכל להתקיים מערכת בריאות, ואין בריאות בלי דמוקרטיה. בלי עילת הסבירות איש הישר בעיניו יעשה וכל אחד בציבור ייפגע. רופאי ישראל לא יוכלו לעמוד מנגד".