שרשרת נשים למען החטופות: "לא ניכנע עד שכולן ישובו הביתה בשלום"

לרגל יום האישה הבינלאומי, אלפי נשים יצאו בהובלת עמותת "בונות אלטרנטיבה" לעצרת מחאה ברחבי הארץ והעולם, במטרה להביא לשחרורן של 19 הנשים החטופות בידי חמאס. "יום האישה צריך לסמל את המאבק למען כבודן וזכויותיהן של נשים, בלתי אפשרי לציין את היום השנה בלי לחשוב על כל הזוועות שהחטופות עוברות מדי יום בשבי"

זמן צפייה: 00:22

לרגל יום האישה הבינלאומי שחל היום (שישי), אלפי נשים יצאו בהובלת עמותת "בונות אלטרנטיבה" לעצרת מחאה ברחבי הארץ והעולם, במטרה להביא לשחרורן של 19 הנשים החטופות בידי חמאס ברצועת עזה. העצרות החלו הבוקר בשעה 10:00 במרכזי הישובים השונים, כאשר הנשים עומדות בשרשראות אנושיות, לבושות באדום, בליווי שלטים וסיסמאות הקוראות לשחרורן המיידי של הנשים החטופות, שמוחזקות בשבי כבר יותר מחמישה חודשים.

העצרת מתקיימת בעשרות ערים ברחבי המדינה, ואף ברחבי העולם, ואלפי נשים צפויות להשתתף באירועים. אחד המוקדים ממוקם מול ארגון האו"ם לקידום והעצמת נשים בניו יורק, ברקע דו"ח עדויות האונס שהתפרסם השבוע, ובו הארגון נמנע מהטלת אשמה על חמאס. קול המחאה של כל אותן נשים מהדהד הבוקר ברחובות, במטרה להביע את הסולידריות הנשית למען שחרור הנשים החטופות.

המוקדים בהם נערכת עצרת: חוף פרישמן בתל אביב; כיכר אורדע ברמת גן; רחוב ההגנה 33, גבעתיים; גבעת שמואל, מעל כביש 471; מגדלי הים התיכון, גני תקווה; מרכז עזריאלי ראשונים, ראשון לציון; רחבת מדיטק, חולון; כיכר ברבור, שוהם; כיכר הרוקדים, הרצליה: רחבת יד לבנים, רעננה; צומת הכניסה לכרמיאל; תחנת הרכבת בנימינה; חוף דדו בחיפה; כיכר התחבורה, מודיעין; צומת בית קמה; כפר מלל; צומת צמח; בית השיטה; מיתר; עיינות.

שרשרת נשים למען החטופות
שרשרת נשים למען החטופות | צילום: ליאור שגב

מורן זר קצנשטיין, מייסדת "בונות אלטרנטיבה", אמרה: "לא ניכנע עד שכולן וכולם ישובו הביתה בשלום. יום האישה הבינלאומי צריך לסמל את המאבק למען כבודן וזכויותיהן של נשים בכל העולם. בלתי אפשרי לציין את היום השנה בלי לחשוב על כל הזוועות שהחטופות עוברות מדי יום בשבי. אנחנו לא נוותר על חברותינו שנחטפו על ידי מפלצות".