בדרכו של שילה: תושבי הקיבוץ שמחלקים עוגות לזכר החייל שנפל

תושבי מירב שבגלבוע החליטו להנציח את סמ"ר שילה יוסף אמיר, בן הקיבוץ שנהרג בפיגוע ליד קדומים, ובכל שעה הם עומדים בכניסה לקיבוץ ומחלקים לעוברים והשבים שתי עוגות, אחת למענם ואחת כדי שיעבירו הלאה. התוצאה: העוגות הגיעו לכל מקום בישראל - מצפון ועד דרום. "אנחנו רוצים להרבות באהבה, ולגרום לכולם להיות עם חיוך על הפנים"

קיבוץ מירב, מחלקים עוגות לזכרו של סמ"ר שילה אמיר

בני הקיבוץ מירב, בו גדל סמ"ר שילה יוסף אמיר, שנהרג בפיגוע הירי שהתרחש ביום חמישי האחרון ליד קדומים שבשומרון, מצאו דרך מקורית להנציח את זכרו. הם מספרים כי שילה, לוחם סיירת גבעתי, היה "איש של נתינה ועזרה לסובבים אותו" - ועל כן בכל שעה הם עומדים בכניסה לקיבוץ ומחלקים לעוברים ולשבים שתי עוגות - אחת עבורם והשנייה כדי "להעביר את זה הלאה". על העוגות חקוקה דמותו של שילה ומשפט לזכרו.

התוצאה יוצאת דופן: העוגות הגיעו לכל מקום בישראל, מצפון ועד דרום. תושבי הקיבוץ, השרויים באבל כבד מאז לכתו של שילה, קיבלו מידע על עוגות שהגיעו לעוטף עזה, לאזור ירושלים וגם לתל אביב. "אנחנו רוצים להרבות באהבה, ולגרום לכולם להיות עם חיוך על הפנים", אמרו בני ובנות הקיבוץ, "ללכת 'בדרך שילה' זו ההנצחה הטובה ביותר עבורו".

מחלקים עוגות לזכרו של סמ''ר שילה אמיר
מחלקים עוגות לזכרו של סמ''ר שילה אמיר
קיבוץ מירב, מחלקים עוגות לזכרו של סמ''ר שילה אמיר
מחלקים עוגות לזכרו של סמ''ר שילה אמיר

מהתחקיר של הפיגוע בו נהרג סמ"ר אמיר, עולה כי המחבל הגיע ברכב לאזור קדומים, זיהה את הלוחם ואדם נוסף ופתח לעברם באש. המחבל הצליח לירות ראשון, למרות שהתצפיתנית בחמ"ל ראתה והחשידה את רכב המחבל. חבריו לצוות של הלוחם שנהרג הגיעו למקום זמן קצר מאוחר יותר וניטרלו את המחבל.

פיגוע סמוך לקדומים
זירת הפיגוע ליד קדומים | צילום: הלל מאיר, פלאש 90

סמ"ר אמיר הובא למנוחות בסוף השבוע שעבר בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. אמו אורלי אמרה מעל קבר בנה: "גיבור שלי. אהוב שלי. אתה יודע איך מרגישה אמא שלקחו לה את האוצר המושלם, הטוב והרגיש, הערכי? הרגשתי שלקחו ממני את נשמתי, את שארית כוחותיי. הלב מסרב להאמין, הוא נשבר לרסיסים. לימדת אותנו אהבה מהי, אהבה לבית, אהבה להורים, לאחים, לסבתא. ובעיקר, אהבה למולדת, אותה הכי אהבת. שום דבר לא יהיה אותו דבר, בטח לא אצלנו".

הלווייתו של סמ''ר שילה אמיר שנהרג בפיגוע ליד קדומים
הלווייתו של סמ''ר שילה אמיר שנהרג בפיגוע ליד קדומים | צילום: רויטרס
הלווייתו של סמ''ר שילה אמיר שנהרג בפיגוע ליד קדומים
הלווייתו של סמ''ר שילה אמיר שנהרג בפיגוע ליד קדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"חרב עלינו עולמנו בי"ז בתמוז, אבל כפול נפל עלינו", הוסיפה האם, "איבדנו את הנסיך שלנו, זהוב השיער, עם החיוך הקסום והלב הענק. מי שהכיר את שילה יודע שלהיות בסביבתו זה להיות שמח, כמה הוא היה גאה להיות חלק ממשפחת גבעתי. סיירת גבעתי. עכשיו גם הנשמה שלנו נצבעה בסגול. כולנו עצובים ושבורי לב, מודים לך על השנים היפות. ריבונו של עולם, שמור על חיילי צהל, על חבריו של שילה. עשה שלום עלינו".